• <
ATC_CARGO_TOP

Balearia zwodowała nowy prom napędzany LNG z polskim akcentem

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Balearia zwodowała nowy prom napędzany LNG z polskim akcentem
Balearia zwodowała nowy prom napędzany LNG z polskim akcentem - GospodarkaMorska.pl

PMK

27.11.2018 Źródło: własne

Hiszpański przewoźnik promowy Balearia zwodował swój najnowszy prom napędzany LNG. Jednostka otrzymała nazwę Marie Curie, na cześć polskiej noblistki.

Ceremonia wodowania odbyła się 27 listopada w włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini. Będzie to pierwszy prom armatora napędzany LNG pływający po Morzu Śródziemnym.

W najbliższych tygodniach zostanie zwodowana także siostrzana jednostka Marie Curie – Hypatia de Alejandria. Oba statki rozpoczną niedługo próby morskie i wejdą do służby w przyszłym roku.

Wartość inwestycji w nowe promy osiągnęła 200 milionów euro. Dwie bliźniacze jednostki typu ro-pax będą miały po 186,5 metra długości. Każdy z nich będzie mógł przyjąć na pokład 810 pasażerów (będą miały po 123 kabiny oraz 402 miejsca). Zaoferują też po 2180 metrów linii ładunkowej. Na osobnym pokładzie znajdzie się miejsce dla 150 pojazdów osobowych.

Baleària otrzymała niedawno też unijną dotację. Pozyskane środki pokryją część kosztów modernizacji pięciu promów. Dzięki tym przebudowom należąca do hiszpańskiego armatora flota stanie się jeszcze bardziej przyjazna środowisku.

Popularny przewoźnik od lat realizuje przedsięwzięcia, które mają sprawić, że prowadzona przez niego działalność operacyjna będzie wywierać mniejszy wpływ na środowisko naturalne. W ramach swoich inwestycji Baleària przebuduje także niektóre ze swoich promów, a niektóre dostosowuje do zasilania paliwem LNG. Jeden z projektów, w ramach którego taką prośrodowiskową modernizację przeszło lub przejdzie w sumie pięć promów, otrzymał właśnie unijne dofinansowanie.

Armator starał się o najwyższą możliwą kwotę dotacji dla projektu, czyli 15 milionów euro. Ze środków unijnych w ramach programu Łącząc Europę (CEF - skrót od: Connecting Europe Facility) ostatecznie udało mu się pozyskać dofinansowane w wysokości do 11,8 milionów euro, co stanowi 20 procent całej inwestycji.

„Nasz cel to stać się w nieodległej perspektywie armatorem dysponującym najbardziej zrównoważoną oraz energooszczędną flotą w całym sektorze” - powiedział Adolfo Utor, szef firmy Baleària.

Dofinansowanie dotyczy przebudowy promów: Napoles, Abel Matutes, Sicilia, Bahama Mama oraz Martín i Soler. Prace przy pierwszym z nich rozpoczną się już w przyszłym miesiąca. Na promie Abel Matutes napęd LNG został zainstalowany już w ubiegłym roku. Cała inwestycja ma się zakończyć do 2021 r.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.