• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Alians 2M wycofuje serwis pływający do Europy

13.08.2015 12:33 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Alians 2M wycofuje serwis pływający do Europy
Alians 2M wycofuje serwis pływający do Europy - GospodarkaMorska.pl

Maersk Line oraz Mediterranean Shipping Co. (MSC) w połowie września wycofa całkowicie serwis Condor, który dotychczas łączył Azję z portami Europy Północnej. Powodem jest słaby popyt na usługi na tej trasie.

Decyzja członków Aliansu 2M oznacza wycofanie z tego szlaku średnio 9,5 tys. TEU tygodniowo. Zmiany wejdą w życie od 14 września. Połączenie Condor ma szansę jeszcze wrócić do oferty armatorów, ale tylko w okresie sezonowym, gdy będzie duże zapotrzebowanie. Serwis zawija w Północnej Europie między innymi do: Southamptonu, Le Havre, Antwerpii, Felixstowe, Barcelony. Nie będzie więc bezpośrednio uszczuplać przeładunków w DCT Gdańsk.

Powodem takiej decyzji obu armatorów jest spadek ruchu na szlaku Azja-Morze Śródziemne, głównie w kierunku rosyjskich portów na Morzu Czarnym oraz olbrzymia konkurencja spowodowana niskimi stawkami frachtu na trasach do Europy Północnej. Obecnie wynoszą one 833 dolary za TEU (kontener 20-stopowy).

Tak słabe zarobki pokazują, że armatorzy wciąż nie poradzili sobie z nadpodażą jednostek. Armatorzy kontenerowców starają się jednak zaklinać rzeczywistość i wciąż kontraktują duże jednostki. Zamówienie na kontenerowce UCLV (Ultra Large Container Vessels) o nośności ponad 18 tys. TEU złożyli: Maersk, MOL, OOCL i CMA CGM, czyli najwięksi gracze na rynku.

Skutkiem tego cała branża jest obecnie zadłużona na 80 mld dolarów.

- W tej sytuacji wiele firm stoi na rozdrożu. Albo zarobią krocie na rozwoju floty albo będą musieli szukać pomocy banów, by spłacić swoje długi – pisali w zeszłym tygodniu w swoim raporcie analitycy z agencji Drewry.

Według ekspertów Goldman Sachs obecny kwartał będzie zdecydowanie najgorszy dla armatorów w tym roku. W dalszych kwartałach stawki powinny się powoli podnosić, by w 2016 roku w końcu osiągnąć pułap 1000 dolarów za TEU.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.