ew
Zobowiązujemy firmy do magazynowania materiałów, niezbędnych do realizowania inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego - powiedział PAP minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, materiały mają zostać zmagazynowane już w momencie podpisania umowy.
Jak wyjaśnił Adamczyk, firmy "podpisują dokumentację i tworzą magazyny". "Nie ma wtedy tzw. piku w sprzedaży najbardziej potrzebnych materiałów, m.in. kruszyw" - powiedział minister. Jak dodał, z tego powodu powstają tak "duże magazyny przy placach budowy".
"Spłaszczyliśmy inwestycje, aby prace trwały w ciągu całego roku. Nie ma tzw. pików, prac planowanych w jednym czasie, które zabijały przedsiębiorców w poprzedniej perspektywie" - podał Adamczyk. "Pilnujemy zasady, aby prace były rozciągnięte na całą perspektywę, aby producenci mogli planować działalność na kolejne lata" - powiedział minister.
"Dzisiaj jesteśmy państwem Unii Europejskiej, która jest w czołówce, jeżeli chodzi o wykorzystanie funduszy europejskich w zakresie infrastruktury i komunikacji" - podał.
Krajowy Program Kolejowy (KPK) zakłada wykonanie inwestycji kolejowych na kwotę ponad 66 mld zł, składa się z ponad 220 projektów zakładających modernizację 9 tys. km torów. środki finansowe (blisko 65 mld zł) mają zostać wykorzystane do 2023 roku.
Efektami modernizacji będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych. Nastąpi zwiększenie przepustowości szlaków kolejowych, tzn. będzie mogło jechać więcej składów, przy jednoczesnym wzroście poziomu bezpieczeństwa. Zapewnią to m.in. wiadukty zamiast tradycyjnych przejazdów kolejowo-drogowych i unowocześnienie systemów sterowania ruchem kolejowym
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych