• <
PZT_980x120_gif_2020

20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o.

Strona główna Porty, logistyka 20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o.
20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. - GospodarkaMorska.pl
15.06.2015 Źródło: własne

21 czerwca 2015 r. mija 20 lat od momentu powołania BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. Terminal został utworzony w wyniku przekształcenia I i II Rejonu Przeładunkowo – Składowego Morskiego Portu Handlowego Gdynia S.A. w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w ramach prowadzonego procesu restrukturyzacyjnego.

BTDG to multimodalny terminal portowy świadczący usługi przeładunku, sztauowania i składowania ładunków drobnicowych : konwencjonalnych, w technologii ro – ro i sto – ro, skonteneryzowanych, ponadgabarytowych, jak również w zakresie klasycznych ładunków masowych.

BTDG Sp. z o.o. funkcjonuje na obszarze siedmiu portowych nabrzeży: Rumuńskiego, Czeskiego, Stanów Zjednoczonych, Rotterdamskiego, Polskiego, Fińskiego i Francuskiego. Łączna linia nabrzeży wynosi 4,5 km, przy zanurzeniu maksymalnym 10,8 m. Powierzchnia magazynowa eksploatowana przez spółkę to 80.000 m2, place składowe to obszar 115.000 m2. W trakcie 20 lat działalności terminal ulegał zmianom i rozwojowi poprzez prowadzone prace modernizacyjne i inwestycyjne. W roku 2001 został oddany do użytku nowoczesny Terminal ro–ro dysponujący placem składowym dla kontenerów o pojemności 700 TEU, 3 rampami ro–ro, suwnicą kontenerową 45 t oraz sprzętem przeładunkowym.

W wyniku procesu prywatyzacyjnego, w roku 2014 100 % udziałów Spółki nabyła firma OT Logistics – globalny lider spedycji morskiej i kolejowej. BTDG posiada w tej chwili wyjątkowe wyposażenie w postaci m. in. rampy dwupoziomowej, magazynu o powierzchni 14 tys. m2 umożliwiającego składowanie ponad 20 tys. ton papieru oraz specjalnych hali namiotowych do składowania towarów zjednostkowanych - głównie nawozów sztucznych.

W ramach inwestycji infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków unijnych, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podjął się przeprowadzenia przebudowy Nabrzeża Rumuńskiego na odcinku o długości 355,89 m. Nabrzeże będzie stanowiło centrum obsługi przeładunkowej towarów rolnych: zbóż i śrut i będzie mogło przyjmować statki typu panamax o długości 220 – 230 m.

Plany OT Logistics zakładają, iż BTDG będzie znaczącym ogniwem wymiany towarowej między Skandynawią a pozostałymi krajami Europy. Prowadzone wspólnie działania inwestycyjne BTDG i Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. umożliwiają dalszy rozwój potencjału eksploatacyjnego BTDG, jednej z istotnych części Portu Gdynia.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 43,02 $ baryłka  2,84% 20:54
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2285,60 $ uncja  2,48% 20:44
 Platyna 893,75 $ uncja  6,20% 20:54
 Srebro 23,78 $ uncja  3,48% 20:54
 Złoto 1886,90 $ uncja  1,22% 20:54
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.