• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o.

15.06.2015 08:24 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski 20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o.
20 lat BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. - GospodarkaMorska.pl

21 czerwca 2015 r. mija 20 lat od momentu powołania BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. Terminal został utworzony w wyniku przekształcenia I i II Rejonu Przeładunkowo – Składowego Morskiego Portu Handlowego Gdynia S.A. w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w ramach prowadzonego procesu restrukturyzacyjnego.

BTDG to multimodalny terminal portowy świadczący usługi przeładunku, sztauowania i składowania ładunków drobnicowych : konwencjonalnych, w technologii ro – ro i sto – ro, skonteneryzowanych, ponadgabarytowych, jak również w zakresie klasycznych ładunków masowych.

BTDG Sp. z o.o. funkcjonuje na obszarze siedmiu portowych nabrzeży: Rumuńskiego, Czeskiego, Stanów Zjednoczonych, Rotterdamskiego, Polskiego, Fińskiego i Francuskiego. Łączna linia nabrzeży wynosi 4,5 km, przy zanurzeniu maksymalnym 10,8 m. Powierzchnia magazynowa eksploatowana przez spółkę to 80.000 m2, place składowe to obszar 115.000 m2. W trakcie 20 lat działalności terminal ulegał zmianom i rozwojowi poprzez prowadzone prace modernizacyjne i inwestycyjne. W roku 2001 został oddany do użytku nowoczesny Terminal ro–ro dysponujący placem składowym dla kontenerów o pojemności 700 TEU, 3 rampami ro–ro, suwnicą kontenerową 45 t oraz sprzętem przeładunkowym.

W wyniku procesu prywatyzacyjnego, w roku 2014 100 % udziałów Spółki nabyła firma OT Logistics – globalny lider spedycji morskiej i kolejowej. BTDG posiada w tej chwili wyjątkowe wyposażenie w postaci m. in. rampy dwupoziomowej, magazynu o powierzchni 14 tys. m2 umożliwiającego składowanie ponad 20 tys. ton papieru oraz specjalnych hali namiotowych do składowania towarów zjednostkowanych - głównie nawozów sztucznych.

W ramach inwestycji infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków unijnych, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podjął się przeprowadzenia przebudowy Nabrzeża Rumuńskiego na odcinku o długości 355,89 m. Nabrzeże będzie stanowiło centrum obsługi przeładunkowej towarów rolnych: zbóż i śrut i będzie mogło przyjmować statki typu panamax o długości 220 – 230 m.

Plany OT Logistics zakładają, iż BTDG będzie znaczącym ogniwem wymiany towarowej między Skandynawią a pozostałymi krajami Europy. Prowadzone wspólnie działania inwestycyjne BTDG i Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. umożliwiają dalszy rozwój potencjału eksploatacyjnego BTDG, jednej z istotnych części Portu Gdynia.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.