jk
Wygodniejsza podróż za granicę, poprawa konkurencyjności kolei w transporcie ładunków, większa dostępność i przepustowość trasy ze Szczecina do granicy polsko – niemieckiej – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Prace zakończą się w 2020 roku. Zarządca infrastruktury wyda na nie łącznie 140 mln zł.
Już realizowany jest pierwszy etap inwestycji na trasie Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce. Wykonawca zdemontował stare tory i sieć trakcyjną. Zgodnie z harmonogramem trwa montaż nowych elementów linii. Przebudowane zostaną także 4 obiekty inżynieryjne. PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach kolejowo – drogowych. W Warzymicach do sygnalizacji świetlnej dodatkowo zamontowane zostaną rogatki.
Poprawi się standard obsługi podróżnych. Stacja Szczecin Gumieńce zyska nowy, wyższy peron z dojściem dostosowanym dla osób o ograniczonej mobilności. Obiekt będzie wyposażony w funkcjonalne wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Dla cyklistów zamontowane zostaną stojaki rowerowe.
Realizacja zadania wraz z elektryfikacją odcinka Szczecin Gumieńce – granica państwa (linia nr 409) zaplanowana jest do 2020. Obecnie trwają prace projektowe. Przewidziany jest montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa mijanki w Kołbaskowie. Możliwość „krzyżowania” pociągów dodatkowo usprawni ruch kolejowy. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą kursować z prędkością 120 km/h do stacji Szczecin Gumieńce, a dalej do granicy 160 km/h (obecnie odpowiednio – 80 i 120 km/h). Efektem inwestycji będzie usprawnienie połączeń pasażerskich na trasie Szczecin – granica polsko-niemiecka, która prowadzi w stronę Berlina. Lepsze możliwości zyska ruch towarowy, od stacji Szczecin Gumieńce w kierunku granicy. Projekt jest realizowany ze środków budżetowych.
Poprawa stanu infrastruktury, zwiększenie przepustowości linii i płynności ruchu pociągów to główne efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w rejonach przygranicznych. Wzmacnia to efektywność transportu kolejowego jako konkurencyjnego środka przewozu towarów względem transportu drogowego.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody