Europejska grupa logistyczna Sea-Invest padła ofiarą cyberataku. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wśród poszkodowanych terminali znalazł się niestety również Port Północny w Gdańsku należący właśnie do belgijskiej grupy Sea-Invest.
Z doniesień medialnych wynika, że pośród terminali, które padły ofiarami cyberataku, były terminale belgijskie i holenderskie, między innymi SEA-Tank Terminal w Antwerpii i Evos w Terneuzen. Sytuacja dotyczy najpewniej także niemieckich Oiltanking Deutschland i Mabanaft, które nie przyznały tego bezpośrednio, ale ogłosiły działanie siły wyższej.
CZYTAJ: Cyberatak na europejskie terminale naftowe
Wspomniany terminal SEA-Tank jest w grupie Sea-Invest, która w całości padła ofiarą cyberataku na europejskie terminale. Warto zaznaczyć, że grupa ta jest jednym z największych na świecie operatorów terminali portowych. Do grupy Sea-Invest należy również Port Północny w Gdańsku, który prowadzi w Porcie Gdańsk terminal specjalizujący się w przeładunkach węgla i rudy żelaza.
Według nieoficjalnych ustaleń portalu GospodarkaMorska.pl wynika również, że mimo cyberataku terminal w Gdańsku wciąż kontynuuje prace.
Z pierwszych doniesień wynika, że cyberatak na europejskie terminale już rozregulował operacje w portach i najprawdopodobniej odbije się też na łańcuchach dostaw uwzględniających paliwa i ropę przeładowywane w portach.
Cyber attack on Antwerp Port in Belgium
— News2Sea (@News2Sea) February 4, 2022
It has been reported that a cyber attack was carried out on the oil terminal in Antwerp Port, one of the most important ports of Belgium. After the ports pic.twitter.com/CEEZ7CXGSL
Port Północny Sp. z o. o. prowadzi w Porcie Gdańsk terminal specjalizujący się w przeładunkach węgla i rudy żelaza. Belgijska grupa SEA Invest większościowy pakiet udziałów w terminalu zakupiła w 2008 roku.
Grupa Sea-Invest, mająca główną siedzibę w belgijskiej Gandawie, specjalizuje się w eksploatacji terminali portowych. Jest liderem wśród firm przeładunkowych. Jej terminale przeładowują zarówno masowe ładunki suche, jak i płynne, drobnicę konwencjonalną i przewożoną w technologii ro-ro oraz owoce i towary łatwo psujące się. Sea-Invest obsługuje rocznie ok. 120 milionów ton ładunków w terminalach o łącznej powierzchni ponad 800 ha. Zatrudnia 5 tys. osób. Zakres działalności Sea-Invest obejmuje również usługi logistyczne, składowanie towarów, inżynierię morską oraz transport morski ładunków ropopochodnych i chemikaliów.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych