Zarząd portu w Göteborgu połączył siły z rodzimymi firmami Göteborg Energi, Nordion Energi, Preem, St1, Renova w projekcie mającym na celu opracowanie wspólnej infrastruktury do transportu skroplonego dwutlenku węgla wydobywanego z wykorzystaniem technologii wychwytywania i składowania węgla.
Wychwytywanie i magazynowanie węgla polega na wychwytywaniu węgla i skraplaniu go pod ciśnieniem. Można go następnie przechowywać głęboko pod ziemią, w wielu przypadkach pod dnem morskim, co zmniejsza emisje gazów cieplarnianych do atmosfery.
W ramach projektu o nazwie CinfraCap strony przeanalizują najskuteczniejszy sposób podejścia do przemysłowego systemu logistycznego wymaganego do obsługi CCS.
Chodzi o to, aby przedstawić konkretne propozycje zoptymalizowanej infrastruktury i połączyć ją z innymi projektami CCS, takimi jak Preem CCS, ZEROC i Northern Lights, powiedział organ zarządzający portem. Gdy infrastruktura jest już na miejscu, jej celem jest system o otwartym dostępie, poszerzający potencjalną bazę użytkowników.
Strony podpisały umowę o współpracy, a inicjatywa klimatyczna Szwedzkiej Agencji Energetycznej - Industrial Evolution (Industriklivet) - zgodziła się pokryć połowę kosztów finansowania prestiżu, który jest prowadzony przez firmę konsultingową COWI.
Badanie wstępne, które rozpoczęło się w tym miesiącu, będzie koncentrować się na sposobach optymalnego zbierania wychwyconego węgla z każdej firmy, transportu go do portu, przechowywania pośredniego przed załadunkiem, zabezpieczenia pozwoleń, identyfikacji ryzyka i prezentacji modelu biznesowego
- Oczekujemy, że będziemy w stanie przetransportować dwa miliony ton wychwyconego dwutlenku węgla rocznie z naszego nabrzeża i aby to zrobić, musimy mieć wydajną infrastrukturę - powiedział Elvir Dzanic, dyrektor zarządzający portu w Göteborgu.
- Ostatecznym celem jest dzielenie się naszym doświadczeniem i modelem biznesowym wychwytywania dwutlenku węgla z resztą Szwecji i świata. Łączymy siły z innymi partnerami, aby zapewnić niezbędne zasoby, aby szybko zmniejszyć wpływ firm na klimat i przyczynić się do zrównoważonej przyszłości - powiedział Karin Lundqvist, programista firmy Preem AB.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek