Szczecińska firma Thesta, we współpracy z zagranicznym partnerem przeprowadziła pokaz autonomicznego pojazdu nawodnego Drix dla potencjalnego klienta we Francji. Jednostka ta ma zmienić rynek oraz spojrzenie na wykorzystanie bezzałogowych jednostek na morzu.
Jak wspomniał prezes zarządu spółki Thesta, Marcin Ryngwelski, wraz z producentem Drix, firmą iXblue, potencjalnemu klientowi spółki zostały zaprezentowane innowacyjne pojazdy oraz fabryka, w której powstają. Na morzu odbył się także pokaz ich możliwości.
Drix to bardzo nowoczesny autonomiczny pojazd nawodny. Znakomicie trzyma się na fali, co ma kluczowe znaczenie i wpływ na jakość danych hydrograficznych. Wyposażony jest w specjalistyczne urządzenia umożliwiające m.in. skuteczne mapowanie dna morskiego. Pojazd jest zdolny do realizacji pomiarów, jakie do tej pory były możliwe tylko przez okręty nawodne. Drix ma jednak tę przewagę, że ma o wiele mniejsze zanurzenie i większą manewrowość. Ze względu na swoją autonomiczność może samodzielnie realizować zadania hydrograficzne nawet do 10-ciu dni.
Firma Thesta to wyłączny dystrybutor produktów francuskiego iXblue w Polsce. Jest spółką świadczącą usługi skierowane dla sektora obronnego. Głównym obszarem działań spółki są systemy nawigacji i łączności okrętowej oparte na najnowszej technologii czołowych producentów. Posiada bogate doświadczenie przy bezpośredniej współpracy z marynarką wojenną oraz innymi instytucjami. Realizuje projekty dla jednostek nowo budowanych jaki i remontowanych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii