Szczecińska firma Thesta, we współpracy z zagranicznym partnerem przeprowadziła pokaz autonomicznego pojazdu nawodnego Drix dla potencjalnego klienta we Francji. Jednostka ta ma zmienić rynek oraz spojrzenie na wykorzystanie bezzałogowych jednostek na morzu.
Jak wspomniał prezes zarządu spółki Thesta, Marcin Ryngwelski, wraz z producentem Drix, firmą iXblue, potencjalnemu klientowi spółki zostały zaprezentowane innowacyjne pojazdy oraz fabryka, w której powstają. Na morzu odbył się także pokaz ich możliwości.
Drix to bardzo nowoczesny autonomiczny pojazd nawodny. Znakomicie trzyma się na fali, co ma kluczowe znaczenie i wpływ na jakość danych hydrograficznych. Wyposażony jest w specjalistyczne urządzenia umożliwiające m.in. skuteczne mapowanie dna morskiego. Pojazd jest zdolny do realizacji pomiarów, jakie do tej pory były możliwe tylko przez okręty nawodne. Drix ma jednak tę przewagę, że ma o wiele mniejsze zanurzenie i większą manewrowość. Ze względu na swoją autonomiczność może samodzielnie realizować zadania hydrograficzne nawet do 10-ciu dni.
Firma Thesta to wyłączny dystrybutor produktów francuskiego iXblue w Polsce. Jest spółką świadczącą usługi skierowane dla sektora obronnego. Głównym obszarem działań spółki są systemy nawigacji i łączności okrętowej oparte na najnowszej technologii czołowych producentów. Posiada bogate doświadczenie przy bezpośredniej współpracy z marynarką wojenną oraz innymi instytucjami. Realizuje projekty dla jednostek nowo budowanych jaki i remontowanych.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego