• <
PZT_1100x200_gif_2020

Podpisanie umowy na budowę wrót sztormowych na rzece Tudze

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Podpisanie umowy na budowę wrót sztormowych na rzece Tudze
Podpisanie umowy na budowę wrót sztormowych na rzece Tudze - GospodarkaMorska.pl
wizualizacja: Wody Polskie

ew

08.07.2020 Źródło: Wody Polskie

Państwowe Gospodarstwo Wodne - Wody Polskie podpisało umowę na budowę wrót sztormowych na rzece Tudze.

W imieniu Wód Polskich umowę podpisała Aleksandra Bodnar, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wykonawcą wrót jest przedsiębiorstwo B&W Usługi  Ogólnobudowlane z Pruszcza Gdańskiego. 

Wartość umowy to 33 mln zł. Termin ukończenia budowy zaplanowany jest na koniec maja 2022 r.

- Cieszę się, że finalizujemy kolejny etap starań podjętych przez Wody Polskie aby Nowy Dwór był bezpieczny od powodzi. Budowa wrót sztormowych na Tudze jest jedną z ważniejszych inwestycji finansowanych ze środków Unijnych i realizowanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku – powiedziała po podpisaniu umowy dyrektor Aleksandra Bodnar.

Głównym celem inwestycji jest ochrona Nowego Dworu Gdańskiego oraz terenów położonych między miastem a wrotami przeciwpowodziowymi, przed powodzią, pochodzącą od wezbrań sztormowych z Zalewu Wiślanego.

Wrota przeciwpowodziowe będą budowlą trójprzęsłową, z dwoma przęsłami o szerokości po 6,5 m oraz jednym przęsłem o świetle 3,0 m.  W normalnych warunkach wrota sztormowe będą stale otwarte, a cały przepływ wód rzeki Tugi zostanie przeprowadzany przez budowlę. Mechanizmy wrót będą umożliwiały sterowanie zamknięciami zarówno w trybie automatycznym, jak i ręcznym. 

W momencie zamknięcia wrót sztormowych, a tym samym zamknięcia ujściowego odcinka rzeki Tugi do Szkarpawy, przewiduje się możliwość odprowadzenia nadmiaru naturalnego przepływu wód rzeki Tugi do kanału Pryżnik przez Budowlę Przerzutową i dalej poprzez koryto Linawy do przepompowni Chłodniewo. W tym celu, na lewym brzegu rzeki Tugi zaprojektowano Budowlę Przerzutową (przelew boczny).

Zakres inwestycji obejmuje, oprócz budowy wrót przeciwsztormowych, budowę przelewu bocznego (budowli przerzutowej) do kanału Pryżnik oraz przebudowę kanału Pryżnik na odcinku ok. 2500 m; dla potrzeb przepuszczenia nadmiaru wód z rzeki Tugi w sytuacji zamknięcia wrót . 

Budowa wrót sztormowych na Tudze jest jednym w elementów projektu pn. „Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław – Etap II – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku”. Projekt jest współfinansowany (85 proc.)  przez Unię Europejską, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ).

Gospodarka Morska
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.