ew
Operator logistyczny DACHSER zorganizował pierwszy pociąg blokowy z Chin do Niemiec. Transport pięćdziesięciu 40-stopowych kontenerów dotarł pod koniec grudnia do Ludwigshafen w Niemczech.
40-stopowe kontenery
Chiński i niemiecki DACHSER zorganizował pierwszy pociąg blokowy z Chin do Niemiec. – Podobny, regularny serwis dla produktów chemicznych został uruchomiony w eksporcie do Chin w zeszłym roku. Chiński zespół DACHSER koordynował z operatorem kolejowym proces kolekcji przesyłek, w tym odbiór od załadowców, przekazanie do terminalu kolejowego i odprawę celną. W Ludwigshafen oddział DACHSER Mannheim zorganizował dystrybucję kontenerów do innych miast w Niemczech i Europie za pośrednictwem sieci DACHSER.
„Pandemia i wynikające z niej ograniczenia w dostępności przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym oraz morskim doprowadziły do wzrostu zapotrzebowania na przewozy kolejowe. Dodatkowo rynek napędza zwiększony popyt przed Chińskim Nowym Rokiem”- mówi Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA w DACHSER. „Obserwujemy trend, w którym coraz więcej klientów poszukuje niezawodnych, efektywnych kosztowo rozwiązań transportowych między dwoma kontynentami i ostatecznie wybiera opcję transportu kolejowego”.
Nowy Jedwabny Szlak
Nowy Jedwabny Szlak, łączy Chiny z Europą przez Erenhot w Mongolii, następnie Rosję, Białoruś i Polskę. Nasz kraj jest „bramą do Unii Europejskiej” na tym szlaku. To dla nas ogromna szansa. Jak zauważa Jarosław Utko, Sales Manager ASL Poland z DACHSER Polska: „Polska leży na najkrótszej trasie lądowej z Chin do Europy i ok. 90 proc. towarów transportowanych koleją na Stary Kontynent przechodzi przez terytorium naszego kraju. Wykorzystując położenie geograficzne i integrując transport kolejowy z różnymi kanałami dystrybucji możemy z państwa tranzytowego stać się kluczowym ogniwem łańcuchów dostaw”.
Nowy Jedwabny Szlak to stabilna droga lądowa do transportu np. towarów chemicznych. Jednocześnie rozwiązanie to stanowi efektywną i atrakcyjną finansowo alternatywę dla transportu lotniczego i morskiego. „Transport kolejowy jest niezawodny pod względem rozkładu jazdy i pozwala klientom uniknąć wahań stawek frachtu morskiego lub nagłych odwołań lotów. I wreszcie, jest przystępny cenowo w porównaniu z frachtem lotniczym ”- mówi Vedat Serbet
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Fundusze norweskie płyną do Portu Gdynia!
Ropa brent | 66,29 $ | baryłka | -0,24% | 17:58 |
Cyna | 29485,00 $ | tona | -0,19% | 23 lut |
Cynk | 2859,00 $ | tona | -1,04% | 23 lut |
Aluminium | 2136,00 $ | tona | -0,79% | 23 lut |
Pallad | 2446,00 $ | uncja | 0,08% | 17:58 |
Platyna | 1249,55 $ | uncja | -2,03% | 17:58 |
Srebro | 27,81 $ | uncja | -0,71% | 17:58 |
Złoto | 1778,45 $ | uncja | -1,42% | 17:58 |