Do końca tego roku planowane jest ukończenie pierwszej części doku pływającego, który jest obecnie budowany przez Stocznię Szczecińską Wulkan dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Ta część będzie stanowiła jedną trzecią całego doku. Pozostałe dwa bloki również znajdują się w fazie budowy.
Aktualnie, stocznia Wulkan pracuje nad konstrukcją kadłuba, a pierwszy moduł tego doku zostanie niedługo scalony i zwodowany. Ze względu na rozmiary doku, zwodowany zostanie na trzy oddzielne moduły, które następnie zostaną połączone na wodzie.
Jak wyjaśnia prezes Stoczni Szczecińskiej Wulkan, Marek Opowicz, ten kontrakt pozwala stoczni na odbudowę jej możliwości produkcyjnych. Wymagało to utworzenia zespołów konstrukcyjnych, technologów i pracowników produkcyjnych, a także dostatecznego nadzoru nad produkcją, ponieważ nie było to wystarczająco rozwinięte, aby wykonywać duże projekty.
Nowy dok dla Gryfii będzie miał imponujące wymiary - 235 metrów długości i 47 metrów szerokości. Stocznia Szczecińska Wulkan zapowiada, że to nie będzie ostatni dok wybudowany w ich stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów