Do końca tego roku planowane jest ukończenie pierwszej części doku pływającego, który jest obecnie budowany przez Stocznię Szczecińską Wulkan dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Ta część będzie stanowiła jedną trzecią całego doku. Pozostałe dwa bloki również znajdują się w fazie budowy.
Aktualnie, stocznia Wulkan pracuje nad konstrukcją kadłuba, a pierwszy moduł tego doku zostanie niedługo scalony i zwodowany. Ze względu na rozmiary doku, zwodowany zostanie na trzy oddzielne moduły, które następnie zostaną połączone na wodzie.
Jak wyjaśnia prezes Stoczni Szczecińskiej Wulkan, Marek Opowicz, ten kontrakt pozwala stoczni na odbudowę jej możliwości produkcyjnych. Wymagało to utworzenia zespołów konstrukcyjnych, technologów i pracowników produkcyjnych, a także dostatecznego nadzoru nad produkcją, ponieważ nie było to wystarczająco rozwinięte, aby wykonywać duże projekty.
Nowy dok dla Gryfii będzie miał imponujące wymiary - 235 metrów długości i 47 metrów szerokości. Stocznia Szczecińska Wulkan zapowiada, że to nie będzie ostatni dok wybudowany w ich stoczni.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth