PGE i duński Orsted zgłosiły w piątek do Prezesa UOKiK wniosek o zgodę na dokonanie koncentracji poprzez utworzenie joint-ventures na bazie spółek Baltica 2 i Baltica 3. Orsted to partner PGE przy budowie dwóch farm wiatrowych na morzu.
Jak przypomniała PGE, zgoda Prezesa UOKiK jest jednym z warunków zawieszających dla finalizacji zawarcia umowy inwestycyjnej dotyczącej budowy morskich farm wiatrowych na Bałtyku w partnerstwie z Orstedem.
W czwartek obie firmy podpisały umowę inwestycyjną określającą warunki utworzenia joint ventures, których celem będzie budowa i eksploatacja dwóch morskich farm o łącznej mocy do 2,5 GW.
Orsted za 657 mln zł obejmie nowe udziały w podwyższonym kapitale spółek Baltica 2 i Baltica 3, tak by mieć w nich po 50 proc. Finalizacja transakcji przewidziana jest na I kwartał 2021 r.
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, przedsiębiorcy planujący np. fuzję zobowiązani są zgłosić taki zamiar Prezesowi UOKiK. Transakcja podlega zgłoszeniu, jeżeli biorą w niej udział podmioty, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów