Spore zmiany w składzie Zarządu Spółki PERN S.A. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie powołało Mirosława Skowrona do zarządu spółki, powierzając funkcję prezesa od 1 maja 2023 r. Dotychczasowy prezes Paweł Stańczyk został wiceprezesem.
Przedsiębiorstwo, zajmujące się logistyką naftową w swoim poniedziałkowym komunikacie ogłosiło, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PERN S.A. z dniem 30 kwietnia 2023 r. odwołało Rafała Milanda z funkcji Wiceprezesa Zarządu oraz Pawła Stańczyka z funkcji Prezesa Zarządu.
Na stanowisko prezesa PERN S.A. powołano Mirosława Skowrona, jednocześnie mianując go Członkiem Zarządu z dniem 1 maja 2023 r. Pawłowi Stańczykowi, który był dotychczasowym prezesem spółki powierzono funkcję Wiceprezesa Zarządu PERN.
Paweł Stańczyk był prezesem PERN od 7 października 2022 r., gdy zastąpił na tym stanowisku Igora Wasilewskiego, który pełnił tę funkcję od 7 stycznia 2016 r. Także Rafał Miland był wiceprezesem PERN od 7 stycznia 2016 r.
W zarządzie spółki nadal zasiadają wiceprezesi: Paweł Kolczyński, Zdzisław Koper, Włodzimierz Maros i Damian Wieczorek.
PERN to państwowy podmiot, strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, zarządzający m.in. rurociągami tłoczącymi ropę naftową do rafinerii Grupy Orlen w Płocku i w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech, oraz posiadający na terenie kraju bazy magazynowe surowca i paliw.
W ostatnich latach PERN realizuje Program Megainwestycji, mający zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne Polski poprzez rozbudowę infrastruktury, w tym baz magazynowych ropy naftowej i paliw, a także rurociągów.
W efekcie realizowanych przez spółkę przedsięwzięć pojemności na surowiec wzrosły tam z 3,1 mln metrów sześc. do ponad 4,1 mln metrów sześc., a w przypadku produktów paliwowych z 1,85 mln do 2,4 mln metrów sześc. W styczniu tego roku spółka zakończyła budowę magistrali produktowej z bazy w Boronowie do terminala PKN Orlen w Trzebini, która zapewnia obecnie wzmocnienie dostaw paliw do województw: małopolskiego i śląskiego. PERN zapowiedział, że w tym roku przeznaczy na inwestycje i remonty blisko 0,7 mld zł.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów