Terminal OT Port Gdynia kończy I półrocze 2021 roku z przeładunkami ponad 1,8 mln ton.
Rok 2020 na uniwersalnym terminalu OT Port Gdynia zakończył się rekordowym wynikiem przeładunków, który wyniósł ponad 3,4 mln ton. Ilość obsłużonych ładunków po pierwszym półroczu świadczy o tym, że terminal jest na dobrej drodze do osiągnięcia jeszcze większych przeładunków w tym roku. Szczególnie wysoką dynamikę wzrostów wykazują ładunki drobnicowe, których obsługa stanowi jedną ze specjalizacji OT Port Gdynia.
Dużą dynamikę wzrostu, bo aż o 73% w porównaniu z I półroczem 2020 roku, zaobserwowano w grupie ładunkowej chemikalia. Od stycznia do czerwca obsłużono także o 51% więcej wolumenu project cargo, w porównaniu z poprzednim rokiem, a wzrost w ładunkach ro-ro wyniósł aż 33%. Łącznie na terminalu przeładowano 880 tys. ton ładunków drobnicowych i 940 tys. ton ładunków masowych, w tym agro.
Informacje na temat OT Port Gdynia
OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro, który w tym roku obchodzi swój 20-ty jubileusz, i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
Dwa kolejne statki z produktami rolnymi wypłynęły z ukraińskich portów
Kuba. Ugaszono pożar w porcie Matanzas
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich portów od SeaData Gdynia
Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek
Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?
Postęp prac na budowie II etapu drogi wodnej: Zalew Wiślany – Zatoka Gdańska