Stena Drilling, firma specjalizująca się w wierceniach w dnie morskim, odebrała nowy statek wiertniczy do operacji na głębokich wodach – Stena Evolution.
Zaprojektowanie i produkcja Stena Evolution zajęły aż dziesięć lat. Statek został zbudowany w Samsung Heavy Industries w Korei Południowej i – jak podaje Stena Drilling – jest to jednostka siódmej generacji.
Stena Evolution może pracować na głębokościach sięgających około 3500 metrów i dokonywać odwiertów do 12 tys. metrów. Statek ma 274 metry długości i będzie pływał pod flagą Wysp Marshalla.
Jednostka dziś powinna opuścić Koreę Południową, skąd uda się na Zatokę Meksykańską, przez Singapur i Republikę Południowej Afryki. Na Zatoce zakontraktowana jest do operacji wykonywanych na zlecenie koncernu Shell. Stena Drilling i Shell opracowały długoterminowy zakres prac dla statku, więc będzie on zagospodarowany na co najmniej 5 lat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów