• <
PZT_1100x200_gif_2020

Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala
Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala - GospodarkaMorska.pl
Port Triest

PMK

11.01.2021 Źródło: własne

Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT), znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.

Przejęcie 50,01 procent akcji zostało zakończone 7 stycznia tego roku, po tym jak uzyskano potwierdzenie od Włoskiej Rady Ministrów i spełniono dodatkowe formalne warunki zamknięcia.

Terminal przeładunkowy zmieni nazwę na HHLA PLT Italy ma rozpocząć rozszerzoną działalność w lutym.

- Cieszymy się, że zakup większościowego pakietu został sfinalizowany. Podczas podpisywania kontraktu w Trieście 28 września ubiegłego roku nasze zaangażowanie w porcie adriatyckim spotkało się z dużym uznaniem, zwłaszcza z Włoch - skomentowała Angela Titzrath, prezes zarządu HHLA.

- Od tego czasu intensywnie pracujemy nad integracją terminalu w Trieście z naszą grupą. Chcemy rozszerzyć HHLA PLT Włochy, aby stać się ważnym południowym węzłem w naszym porcie i sieci intermodalnej – dodała. 

- Bardzo się cieszymy z obecności HHLA. Daje to PLT i portowi w Trieście bardzo ekscytującą perspektywę wzrostu - powiedział Francesco Parisi, dyrektor generalny Grupy Francesco Parisi, współwłaściciel HHLA PLT Italy.

Terminale HHLA PLT Italy znajdują się na terenie Wolnego Portu w Trieście i zajmują łączną powierzchnię 27 hektarów. W północnej części obiektu obsługiwane są głównie przewozy drobnicowe oraz świadczone są usługi logistyczne.

W części południowej powstaje nowe serce terminalu – na nowej infrastrukturze będzie obsługiwany ruch kontenerowy i RoRo. Znajdzie się tam rampa o szerokości 35 metrów do obsługi RoRo, która będzie obsługiwać najnowszą generację statków RoRo rozmieszczonych na Morzu Śródziemnym.

Przeładunek kontenerów będzie realizowany na nabrzeżu za pomocą samojezdnych dźwigów portowych, a w strefie magazynowej przy pomocy wysokiego składowania. Pierwszy mobilny dźwig portowy został już zainstalowany. Identyczny żuraw zostanie dostarczony w pierwszym kwartale 2021 roku. 

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.