Shell podpisał z thyssenkrupp Uhde Chlorine Engineers umowę na dostawę elektrolizerów na potrzeby realizacji projektu Hydrogen Holland I w holenderskim porcie w Rotterdamie.
Zgodnie z kontraktem spółka thyssenkrupp Uhde Chlorine Engineers zaprojektuje i zbuduje elektrolizer o mocy 200 MW w oparciu o swój moduł elektrolizy wody alkalicznej o mocy 20 MW. Pierwsze prace konstrukcyjne związane z elektrolizerem rozpoczną się prawdopodobnie wiosną 2022 roku. Ostateczna decyzja inwestycyjna Shella o realizacji projektu Holland Hydrogen I spodziewana jest w 2022 roku. Produkcja zielonego wodoru miałaby ruszyć w 2024 roku.
– Cieszymy się, że możemy wspierać budowę głównego hubu wodorowego w Europie Środkowej i przyczynić się do przejścia Europy na zieloną energię – powiedział dr Christoph Noeres, szef działu Green Hydrogen w thyssenkrupp Uhde Chlorine Engineers.
– Dzięki naszym rozwiązaniom wpisujemy się w realizację strategii wodorowej Shell. Nasze partnerstwo doskonale łączy naszą doskonałość inżynieryjną z kompetencjami Shell jako dużego globalnego gracza energetycznego – dodał.
Hub wodorowy Hydrogen Holland I będzie zajmował powierzchnię ponad dwóch hektarów – odpowiada to powierzchni trzech boisk piłkarskich. Zielony wodór będzie produkowany na potrzeby przemysłu i sektora transportowego. Do produkcji paliwa zostanie wykorzystana energia elektryczna, ktra będzie pochodzić z morskiej farmy wiatrowej Hollandse Kust Noord. Wodór może być transportowany rurociągiem o długości około 40 kilometrów, który połączy hub wodorowy z parkiem energetyczno-chemicznego Shell w Rotterdamie.
Farma wiatrowa Hollandse Kust Noord o mocy 759 MW będzie wyposażona w 69 turbin Siemens Gamesa o mocy 11 MW, które mają zostać w pełni uruchomione w 2023 roku. Inwestycja jest realizowana bez dotacji rządowych przez konsorcjum CrossWind, w skład którego wchodzą Shell i Eneco. Farma wiatrowa powstanie w odległości 18,5 kilometra od zachodniego wybrzeża Holandii w pobliżu wsi Egmond aan Zee.
Źródło: Źródło: Offshorewind.biz/ thyssenkrupp Uhde Chlorine Engineers
Shell Holland Hydrogen 1 będzie miał moc 200 MW, co czyni go największym w Europie.
Fot. prasowe
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych