Międzynarodowi liderzy na rynku przewozów towarowych w relacjach Europa - Azja – Europa wraz z regulatorami rynku będą rozmawiać 16 - 17 października 2024 r. m.in. o: zapewnieniu ciągłości i bezpieczeństwa transportu towarów między Europą a Azją; wzmocnieniu odporności korytarza Euroazjatyckiego; przygotowaniu systemów transportowych i logistycznych na przyszłe wyzwania; promocji stabilności i współpracy między regionami.
Organizatorem wydarzenia jest Izba Przemysłowo - Handlowa Polska – Azja. AP LOCK Sp. z o.o. jest operatorem logistycznym konferencji. Komitetowi organizacyjnemu wydarzenia przewodniczy Janusz Piechociński, były wicepremier i minister gospodarki, prezes Izby Przemysłowo - Handlowej Polska – Azja. Kongres odbędzie się w Double Tree by Hilton Warsaw. Warszawa, ul. Skalnicowa 21
W obliczu wojny w Ukrainie powstała konieczność dostosowania systemów transportowych i logistycznych do zmieniających się warunków geopolitycznych oraz zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa transportu towarów między Europą a Azją. Dyskusja uczestników Kongresu skupi się na kilku kluczowych aspektach:
Alternatywne Szlaki Transportowe:
• Wojna w Ukrainie zakłóciła tradycyjne szlaki transportowe, szczególnie te przebiegające przez teren Ukrainy i Rosji. Kongres ma na celu omówienie alternatywnych tras, które mogą być wykorzystane w obliczu obecnej sytuacji geopolitycznej.
Bezpieczeństwo Transportu:
• W kontekście niestabilności regionu, bezpieczeństwo transportu staje się kluczowym tematem. Kongres będzie platformą do wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk w zakresie zabezpieczenia ładunków oraz infrastruktury transportowej.
Nowe Możliwości Inwestycyjne:
• Zmiany w globalnych łańcuchach dostaw otwierają nowe możliwości inwestycyjne. Dyskusje będą dotyczyć potencjalnych inwestycji w rozwój infrastruktury przeładunkowej i logistycznej w krajach, które mogą stać się nowymi hubami w euroazjatyckim korytarzu transportowym.
Współpraca Międzynarodowa:
• W obliczu konfliktu konieczna jest wzmożona współpraca międzynarodowa. Kongres ma na celu zacieśnienie współpracy między krajami europejskimi i azjatyckimi w celu zapewnienia płynności handlu międzynarodowego i optymalizacji procesów logistycznych.
Nowe Technologie i Innowacje:
• Dyskusje na temat wykorzystania nowych technologii i innowacji w logistyce, takich jak cyfryzacja, robotyzacja, czy systemy zarządzania transportem, mogą znacząco poprawić efektywność i elastyczność łańcuchów dostaw w dynamicznie zmieniających się warunkach.
Regulacje i Polityka:
• Kongres będzie również miejscem do dyskusji na temat koniecznych zmian w regulacjach prawnych i politykach transportowych, które mogą pomóc w adaptacji do nowej rzeczywistości geopolitycznej i gospodarczej.
Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostaną przedstawiciele Sejmu, Senatu, Rządu i Samorządów, portów morskich i rzecznych, operatorów morskich i lądowych terminali przeładunkowych, przewoźników kolejowych, spedytorów z Chin, krajów Azji Środkowej i Kaukazu, Europy Zachodniej i Polski - podmiotów gospodarczych uczestniczących w organizacji procesów transportowych w korytarzach transportowych Europa - Azja. Gośćmi specjalnymi Kongresu będą Ambasadorzy krajów położonych w euroazjatyckich korytarzach transportowych akredytowani w Rzeczypospolitej Polskiej.
Kongres zapowiada się jako największe i najważniejsze z dotychczas organizowanych w Polsce międzynarodowych wydarzeń branży TSL. Będzie to wyjątkowa, w założeniu cykliczna, platforma spotkań najważniejszych "graczy" na rynku przewozów towarowych w relacjach Europa - Azja - Europa oraz okazja do nawiązania nowych kontaktów i relacji gospodarczych.
Rejestracja: https://aplock.eu/?product=terminals-uczestnik-indywidualny
Szczegóły wydarzenia na stronie internetowej: https://terminals.com.pl/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny