COVAXX, amerykańska firma biotechnologiczna z Long Island, opracowująca wielotopową syntetyczną szczepionkę na bazie peptydów do zwalczania COVID-19, ogłosiła globalne partnerstwo logistyczne z Maersk, jednym z największych na świecie dostawców usług transportowych i logistycznych.
Umowa określa ramy dla wszystkich usług związanych z transportem i łańcuchem dostaw, które będą potrzebne do dostarczania na całym świecie kandydata na szczepionkę COVAXX, UB-612, po zatwierdzeniu przez organy regulacyjne. Warunki finansowe umowy nie są ujawniane.
Badana szczepionka „UB-612” została zaprojektowana tak, aby naśladować naturalną biologię. Platforma technologiczna odniosła sukces w komercjalizacji diagnostyki krwi oraz bezpiecznych i skutecznych szczepionek przeciwko chorobom zakaźnym u zwierząt i została do tej pory przetestowana w licznych badaniach klinicznych pod kątem innych wskazań.
Maersk pomoże wypełnić tę misję, nadzorując wszystkie działania logistyczne, aby zapewnić efektywny transport do krajów rozwijających się. Umowa przewiduje kompleksowe zarządzanie łańcuchem dostaw, pakowanie i wysyłkę drogą powietrzną lub oceaniczną, transport naziemny, magazynowanie i dystrybucję do obiektów w celu spełnienia wymagań COVAXX dotyczących łańcucha dostaw o kontrolowanej temperaturze i jakości farmaceutycznej.
COVAXX planuje wyprodukować 100 milionów dawek UB-612 na początku 2021 roku i miliard dawek do końca 2021 roku. Konstrukcja komponentów szczepionki pozwoli na wykorzystanie istniejących kanałów przechowywania i dystrybucji w łańcuchu chłodniczym, jako szczepionka nie wymaga dodatkowej infrastruktury, takiej jak zamrażarki -80 ° C lub zbiorniki z ciekłym azotem do przechowywania materiałów w ekstremalnych temperaturach.
- Szczepionka COVAXX jest wyjątkowa, ponieważ można ją przechowywać w lodówce, którą masz w domu, przewozić tymi samymi ciężarówkami, które dostarczają artykuły spożywcze i podawać wszędzie tam, gdzie można się zaszczepić - Lou Reese Co-CEO COVAXX.
- Wydajne i bezpieczne dostarczanie szczepionek COVID-19 na całym świecie jest najpilniejszym wyzwaniem logistycznym, przed którym stoimy dzisiaj - powiedział Rob Townley, szef działu logistyki projektów specjalnych w Maersk. - Nasza specjalistyczna wiedza w zakresie logistyki i globalna infrastruktura Maersk sprawiają, że jest to idealne połączenie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody