Konsorcjum, w skład którego wchodzi Budimex, podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę głównej linii Rail Baltica w Estonii, na odcinku Pärnu do granicy Łotwy - poinformowała w piątek spółka. Wartość kontraktu to ok. 332 mln euro, czyli ok. 1,4 mld zł.
Udział Budimeksu w grupie, która ma wykonać zakres obejmujący wyłącznie roboty budowlane wynosi 40 proc. Inni członkowie konsorcjum to Bouygues Travaux Publics i KMG Infra OU. Kontrakt obejmuje budowę 58 km linii kolejowej i realizowany będzie w formule "Alliance" modelu opartym na ścisłej współpracy między zamawiającym a wykonawcami, gdzie strony dzielą odpowiedzialność, ryzyka i korzyści.
Jak zaznaczył Budimex, zawarcie umowy otwiera proces inwestycyjny. W pierwszej kolejności powstać ma harmonogram prac, określający termin wykonania odcinka oraz rozpoczęte mają zostać przygotowania do rozpoczęcia prac projektowych. Planowany termin zakończenia prac budowlanych to koniec 2030 r.
Budimex to jedna z największych firm budowlanych w Polsce, która istnieje od ponad 50 lat. Informuje na sowiej stronie, że zatrudnia od ponad 7,3 tys. osób i realizuje 200 inwestycji rocznie. Spółka jest notowana na GPW. Ponad połowa akcji Budimeksu należy do hiszpańskiego Ferrovial.
Rail Baltica to międzynarodowy szlak kolejowy, który ma połączyć Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i w dalszej perspektywie Finlandię. Jest realizowana w ramach Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).
wkr/ drag/ + jm
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland