• <
PZT_1100x200_gif_2020

Gotowy projekt badań geologicznych dotyczący Portu Zewnętrznego

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Gotowy projekt badań geologicznych dotyczący Portu Zewnętrznego
Gotowy projekt badań geologicznych dotyczący Portu Zewnętrznego - GospodarkaMorska.pl
źródło: mat. prasowe

ew

07.12.2020 Źródło: Port Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał kompleksowy projekt badań geologicznych, który obejmuje zarówno obszar nowych falochronów osłonowych Portu Gdynia, jak też pirsu Portu Zewnętrznego. Autorem projektu jest firma Wuprohyd Sp. z o.o. Dalszy krokiem będzie zatwierdzenie tego projektu przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a następnie realizacja prac, którą planujemy na wiosnę 2021 roku.

Oprócz powyższego Zarząd Portu otrzymał opracowanie pod tytułem „BADANIE OSADÓW DENNYCH W REJONIE PLANOWANEJ INWESTYCJI pn.: BUDOWA PORTU ZEWNĘTRZNEGO W GDYNI”. To niezwykle ważne opracowanie środowiskowe, które potwierdziło czystość osadów i brak przeciwskazań do realizacji inwestycji z tego punktu widzenia. Jest to również potwierdzenie tego, że działania podejmowane przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz Urząd Morski w zakresie ochrony środowiska są skuteczne. Badanie to jest elementem raportu oddziaływania na środowisko.

Oba opracowania są ważnym sygnałem dla potencjalnych inwestorów prywatnych że inwestycja jest wykonalna pod względem środowiskowym. Opracowanie w postaci projektu badań geologicznych oraz same badania, które ruszą już w przyszłym roku stanowią natomiast konkretny wkład finansowy i organizacyjny Zarządu Portu w realizację projektu.

Stały wzrost przeładunków i dobre prognozy na kolejne lata stanowią mocny argument za rozwijaniem portu gdyńskiego. W ciągu ostatnich 3 lat inwestycje zrealizowane lub rozpoczęte w Porcie Gdynia opiewają na kwotę ponad 1 mld zł.

Strategiczną inwestycją w fazie realizacji jest Port Zewnętrzny. Jako priorytetowe zadanie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. uzyskał akceptację Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i został umieszczony w rządowym projekcie Programu rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku). Głębokowodny Port Zewnętrzny powstanie w oparciu o istniejące Nabrzeże Śląskie - na sztucznym lądzie, wychodzącym poza obecny falochron ochronny. Jego budowa stała się koniecznością w obliczu rosnącej konkurencji rynkowej oraz prognoz w zakresie popytu na przeładunki kontenerowe w polskich portach tzn. wzrost przeładunków do poziomu około 9,5 mln TEU w 2050 roku. Port Zewnętrzny, jako pirs będący zalądowionym obszarem morskim, zwiększy powierzchnię portu o 151 ha oraz zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU.

Elprofessional
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27740,00 $ tona -1,32% 8 kwi
 Cynk 2827,00 $ tona 0,71% 8 kwi
 Aluminium 2267,00 $ tona 1,25% 8 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.