Sibir, nowy nuklearny lodołamacz, opuścił dok stoczni Baltiysky Zavod i udał się na próby morskie.
Statek popłynął na wody Zatoki Fińskiej, gdzie załoga testowa oraz reprezentanci armatora będą sprawdzać działanie wszystkich systemów i wyposażenia lodołamacza, jak również jego możliwości manewrowe. Testowane będą także systemy nawigacji i łączności z helikopterem.
Sibir jest napędzana dwoma reaktorami RITM-200 oferującym po 175 MW. Statek będzie mógł operować w Arktyce i w ujściach rzek polarnych.
Sibir to drugi statek wyprodukowany przez Baltiysky Zavod (OJSC Baltic Shipyard) w ramach Projektu 22220, zakładającego budowę największych i najpotężniejszych lodołamaczy. Łącznie ma być ich pięć, ale rozważane jest rozszerzenie zamówienia do siedmiu jednostek. Celem projektu jest zapewnienie możliwości całorocznej żeglugi na zachodniej części Morza Arktycznego. Statki zostały zaprojektowane w 2009 roku przez firmę CDB Iceberg. Pierwszy lodołamacz tego projektu, Arktika, jest w służbie od 2020 roku, Sibir ma być oddany w do użytku po testach, w grudniu. Ural, Yakutia, Chukotka, są wciąż w budowie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów