Największa przystań na Zalewie Wiślanym stale się rozwija. Dziś zostały zakończona modernizacja infrastruktury nabrzeżnej. Pozytywne efekty prac mają być widoczne już w trakcie nowego sezonu letniego. Inwestycja wraz z rozbudową pirsu pasażerskiego wykonała Grupa NDI na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni. Potencjalnie może to zachęcić armatorów do korzystania z kanału łączącego Mierzeję Wiślaną z Zatoką Gdańską.
Kluczowym aspektem przedsięwzięcia była rozbudowa mariny, dzięki czemu liczba miejsc do cumowania została zwiększona do 80. Aby zapewnić możliwość zaspokojenia potrzeb tak dużej liczby potencjalnych użytkowników, zrealizowano duże prace na lądzie, w trakcie których całkowicie odmieniono wygląd terenu portu. Wpierw rozebrano stary hangar i budynek miejscowego jachtklubu. Następnie powstał nowy budynek przeznaczony do obsługi turystów oraz posiadaczy jednostek nawodnych, wyposażony także w nowoczesne zaplecze sanitarne. Zapewniono także pomieszczenie do prowadzenia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa oraz żeglarstwa, a także hangar, halę magazynową i plac dla "zimujących" na nim jachtów. W związku z inwestycją powstała także zupełnie nowa ścieżka turystyczna, a także trasy komunikacyjne zarówno dla pieszych, jak i użytkowników pojazdów, w tym rowerzystów.
Po zakończeniu prac Krynica Morska zyskała łącznie ponad 120 metrów nabrzeża, z którego skorzystają większe także statki turystyczne. Ukończono wydłużenie pirsu pasażerskiego, z 65 metrów do 100 metrów. Rozbudowano także wejście do portu od ulicy Gdańskiej i umocniono 91-metrowy odcinek brzegu Basenu Północnego. Oprócz tego Krynica Morska zyskała dodatkową infrastrukturę w postaci 22 nowych miejsc postojowych na pobliskim parkingu i 200-metrową drogę pieszo-jezdną w okolicach portu.
Władze miasta spodziewają się, że w wyniku przebudowy w krynickim
kurorcie znacznie zwiększy się żegluga turystyczna i sportowa, w tym
regaty i szkolenia żeglarskie. Choć już dawno skończył się sezon letni, nie brakuje armatorów już teraz korzystających z portu, dzięki czemu wykonawcy mogą potwierdzić, że inwestycja sprawdza się w praktyce, choć prawdziwy "sprawdzian" nastąpi w przyszłym roku, gdy wraz z cieplejszą pogodą zwiększy się liczba jednostek nawodnych, jak i osób korzystających z infrastruktury portowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland