Port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny to przedsięwzięcia komplementarne - mówił w poniedziałek wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. Zaznaczył, że program inwestycyjny CPK , to narzędzie do przyciągania miliardów dolarów do Polski.
Jak mówił Horała, dwa przedsięwzięcia: port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny zawiązują partnerstwo. "Owocem tego będzie sfinansowanie Drogi Czerwonej ze środków program CPK" - tłumaczył.
"Będziemy świadkami kolejnego +złotego wieku+ w porcie w Gdyni i rozwoju CPK, a co za tym idzie rozwoju Polski" - ocenił Horała.
Wiceszef MI zaznaczył, że to są przedsięwzięcia komplementarne. Wyjaśnił, że CPK będzie oferował pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego.
Horała podkreślił, że ta współpraca ma też m.in. wymiar symboliczny. "Centralny Port Komunikacyjny, to (...) Gdynia XXI w. Hub, miejsce połączeń komunikacyjnych, ale też narzędzie do wykorzystania szansy, jaką jest nasze położenie" - zaznaczył. Chodzi o to - tłumaczył - byśmy z tego położenia korzystali i przyciągali do kraju "miliardy dolarów, miliardy euro, co przekłada się na to, co w kieszeni Polaków".
Zaznaczył, że Droga Czerwona jest ważna nie tylko dla całej polskiej gospodarki, ale również dla Gdyni i jej mieszkańców.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny