Grecja zatrzymała rosyjski tankowiec u wybrzeży wyspy Eubea w ramach sankcji Unii Europejskiej, nałożonych na Moskwę w związku z jej inwazją na Ukrainę - poinformowała we wtorek grecka straż przybrzeżna. Statek przewoził ropę z Iranu, która - jak podają miejscowe służby - nie jest przedmiotem konfiskaty.
Statek Pegas o tonażu 115 500 ton, pływający pod rosyjską banderą, z 19 rosyjskimi członkami załogi na pokładzie, został przejęty w pobliżu Karystos na południowym wybrzeżu Eubei. "Został przejęty w ramach sankcji UE" – powiedział urzędnik greckiego ministerstwa żeglugi. Dodał, że ładunek ropy na statku nie został skonfiskowany, bowiem obecnie nie wiadomo, kto jest właścicielem i odbiorcą towaru.
Według amerykańskiej organizacji United Against Nuclear Iran (UANI), monitorującej ruch tankowców wypływających z Iranu, Pegas płynął z ładunkiem 700 000 baryłek ropy naftowej z irańskiej wyspy Sirri.
Jak podają greckie media, tankowiec wcześniej zgłaszał problem z silnikiem i kierował się na południowy Peloponez, aby tam przeładować swój ładunek na inny tankowiec. Wzburzone morze zmusiło go jednak do zacumowania w okolicach Karystos, gdzie został zatrzymany.
Ambasada Rosji w Atenach poinformowała na Twitterze, że bada sprawę i jest w kontakcie z władzami greckimi w tej sprawie.
Na początku tego miesiąca UE, w ramach kolejnego pakietu sankcji wobec Rosji, zakazała statkom pływającym pod rosyjską banderą, z pewnymi wyjątkami, wstępu do portów bloku 27 państw.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów