• <

Future Mind łączy siły z D-Marin: cyfrowa transformacja branży marin

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Future Mind łączy siły z D-Marin: cyfrowa transformacja branży marin
Fot. D-Marin

Współpraca pomiędzy D-Marin, międzynarodową firmą zarządzającą portfolio luksusowych marin w regionie Morza Śródziemnomorskiego i Zatoki Perskiej, a firmą doradczo-technologiczną Future Mind wyznaczyła nowy standard technologiczny w sektorze marin. Cyfrowy ekosystem stworzony przez polską markę poprawia sposób, w jaki właściciele jachtów i entuzjaści żeglarstwa korzystają z usług premium – od analiz doświadczeń klientów, przez wdrożenie aplikacji mobilnych i platformy zarządzania marinami, po innowacyjne rozwiązania oparte na IoT. Projekt objął 26 lokalizacji w 9 krajach i uczynił D-Marin jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w branży.

Jeszcze kilka lat temu wiele marin – także w segmencie premium – funkcjonowało w oparciu o komunikację radiową, papierowe rejestry i Excela. D-Marin, szybko rozwijająca się grupa obecna m.in. w Chorwacji, Grecji, Włoszech, Hiszpanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, dostrzegła możliwość ujednolicenia operacji podniesienia jakości obsługi klienta poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii.

Aby utrzymać dynamiczny rozwój firmy i jakość obsługi na najwyższym poziomie, D-Marin zdecydował się na wdrożenie cyfrowej transformacji w całej swojej działalności.  Do współpracy zaproszono Future Mind – partnera technologicznego z doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu zaawansowanych systemów cyfrowych.

Strategiczna transformacja oparta na danych


Współpraca rozpoczęła się od analizy ogólnych doświadczeń w marinie D-Marin – Future Mind przeprowadziło badania zarówno klientów, jak i pracowników marin oraz ocenę wszystkich kanałów komunikacji. W ówczesnym doświadczeniu klienta eksperci zidentyfikowali wiele możliwości poprawy, w tym uproszczenie procesu rezerwacji, zapewnienie bardziej przejrzystych informacji o dostępności i cenach, a także dostosowanie komunikacji online. Na tej podstawie opracowano mapę podróży klienta, rekomendacje zmian oraz weryfikację koncepcji cyfrowej platformy rezerwacyjnej.

Pierwszy system rezerwacji MVP w marinie został entuzjastycznie przyjęty przez klientów, a 20 procent wszystkich zamówień zostało zrealizowanych w całości za pośrednictwem platformy cyfrowej. 

– Rozpoczęta niemal 5 lat temu współpraca z D-Marin, wpisuje się idealnie zarówno w nasze plany ekspansji zagranicznej, jak i potwierdza kompleksowy charakter oferty, którą Future Mind proponuje organizacjom potrzebujących pełnej transformacji cyfrowej. Produkty cyfrowe, które dostarczamy do D-Marin to także przykład jak doświadczenie zdobyte m.in. w branży retail przekłada się na zupełnie inne sektory gospodarki. Dla nas to również dowód, że dobrze odnajdujemy się w paneuropejskim ekosystemie usług IT i swobodnie możemy działać w dowolnym kraju, wpisując się w propozycje wartości Solity, z którą połączyliśmy się w grudniu 2023 roku – komentuje Tomasz Woźniak, CEO w Future Mind, a Solita company.

Cyfrowy ekosystem D-Marin: rozwiązania B2C i B2E


Na podstawie opracowanego planu działań Future Mind wdrożyło dla D-Marin kompleksowy, cyfrowy ekosystem obejmujący zarówno rozwiązania B2C, jak i B2E. Kluczowym elementem wdrożonego przez Future Mind systemu jest zintegrowana platforma do zarządzania mariną. Umożliwia ona kontrolę operacji w czasie rzeczywistym oraz wspiera kluczowe procesy biznesowe – od sprzedaży i rezerwacji, po zarządzanie dostępnością zasobów. Dzięki temu możliwe było uruchomienie rozwiązań skierowanych do klientów, w tym platformy klienta oraz aplikacji mobilnej (na systemy Android i iOS). Narzędzia te oferują takie funkcje, jak elektroniczna rezerwacja miejsc postojowych, odprawa online, dostęp do dokumentów i historii zamówień, zarządzanie pobytem oraz możliwość korzystania z infrastruktury mariny - takiej jak energia i woda - poprzez integrację z inteligentnymi słupkami (Smart Pedestal).

Kolejnym krokiem było stworzenie aplikacji dla zespołów marinowych. Narzędzie to zostało zaprojektowane w celu usprawnienia zadań operacyjnych i konserwacyjnych, umożliwienia szybkiego reagowania na incydenty i ułatwienia komunikacji z czujnikami IoT. Integracja z technologiami Sense4Boat pozwoliła na bieżący monitoring warunków panujących na statku. Czujniki śledzą temperaturę, dym, stan baterii i poziom wody w zbiorniku, ostrzegając właścicieli jachtów o potencjalnych zagrożeniach, jednocześnie umożliwiając personelowi mariny szybką reakcję.

Nowy standard w branży marin


Dzięki cyfrowemu ekosystemowi goście D-Marin mogą korzystać z usług w sposób szybki, zdalny i intuicyjny – bez konieczności wizyty w recepcji. Z kolei pracownicy mają dostęp do pełnych danych operacyjnych i możliwość reagowania na bieżące zdarzenia w marinie. System jest już wdrożony w kilkunastu lokalizacjach i sukcesywnie rozszerzany.

– Jesteśmy dumni, że za sprawą inwestycji w technologię i infrastrukturę IT wyznaczamy nowe standardy, wzbogacając doświadczenia klientów dzięki innowacyjnym rozwiązaniom. To właśnie te inwestycje umożliwiły nam transformację sposobu, w jaki współpracujemy z klientami i pozwoliły zmaksymalizować potencjał naszych marin – mówi Matthias Gehring, Chief Digital Officer w D-Marin.

Długofalowe partnerstwo z potencjałem na przyszłość


Obie strony traktują projekt jako relację strategiczną. Future Mind nie tylko rozwija technologie, ale także pełni rolę doradczą i wspiera D-Marin w planowaniu dalszej ekspansji i nowych produktów.

– Od początku wiedzieliśmy, że ten projekt wykracza poza klasyczne wdrożenie technologii. Wspólnie z zespołem D-Marin zbudowaliśmy coś, co realnie zmienia sposób funkcjonowania całej branży – od doświadczenia klienta, przez operacje wewnętrzne, aż po strategię rozwoju. To model współpracy, w którym technologia służy konkretnemu celowi biznesowemu – i przynosi wymierne efekty – podsumowuje Tomasz Woźniak, CEO w Future Mind, a Solita company.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.