• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Fracht FWO Polska poszerza skalę działalności w transporcie morskim

ew

06.08.2020 10:52 Źródło: mat. prasowe
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Fracht FWO Polska poszerza skalę działalności w transporcie morskim
Fracht FWO Polska poszerza skalę działalności w transporcie morskim  - GospodarkaMorska.pl
fot. mat. prasowe

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, poszerza skalę działalności i zasięgi w transporcie morskim. Firma stawia na rozwój spedycji morskiej dla różnych grup towarów, w tym czartery statków na potrzeby transportu niestandardowych ładunków. W lipcu Fracht FWO Polska zrealizował dwie kolejne dostawy morskie w zakresie project cargo – w Europie oraz do Ameryki Południowej.

Ameryka Południowa - dostawa morska elementów filtra powietrza

W lipcu Dział Project Cargo Fracht FWO zrealizował skomplikowaną logistycznie dostawę, z polskich zakładów produkcyjnych do portu Veracruz w Meksyku, trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza, każdy o szerokości od 4 do 5 metrów i wysokości od 4 do ponad 6 metrów. Organizując łańcuch dostawy, specjaliści Fracht FWO Polska oprócz transportu morskiego (krótkiego i dalekiego zasięgu) korzystali także z transportu śródlądowego i drogowego. Dwa największe ładunki zostały przewiezione barką z Elbląga do portu morskiego w Gdańsku. Trzeci dostarczono transportem drogowym. W gdańskim porcie te trzy elementy zostały załadowane na statek typu coaster (jednostka krótkiego zasięgu) płynący do Bremerhaven, gdzie przeładowano je na statek oceaniczny do meksykańskiego portu Veracruz. Do zadań specjalistów z Działu Project Cargo Fracht FWO należało też załatwienie wszelkich formalności związanych z dokumentacją transportową i celną.

- Przy organizacji tego typu dostawy liczy się precyzja planowania każdego etapu podróży i dobór sprawdzonych partnerów, tj. przewoźników, armatorów czy firm przeładunkowych w portach morskich - wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu, Fracht FWO Polska.

- Swego rodzaju ograniczeniem okazało się znalezienie jednostki oceanicznej, która przyjmie na swój pokład ładunek o takich rozmiarach. Pierwotnie planowany transport na statku typu ro-ro nie miał szans realizacji z uwagi na rozmiary ramp załadunkowych - dodaje Agnieszka Matysiak. Wybór padł zatem na serwis kontenerowy, gdzie ładunki typu break-bulk nadal należą do rzadkości, a armatorzy pracują tylko z wyspecjalizowanymi spedytorami, do jakich bez wątpienia należy Fracht FWO.
 
Europa - czarter statku

Na początku lipca Fracht FWO wyczarterował też statek z Hamburga do Gdańska, aby przewieźć zbiornik o długości ponad 26 m, średnicy prawie 5 m oraz wadze 88 ton. W gdańskim porcie zbiornik przeładowano na ponton, którym popłynął do Płocka. Tutaj Fracht FWO odpowiadał za organizację transportu morskiego, jak też organizację przeładunków w portach morskich oraz załatwienie wszelkich formalności związanych ze spedycją morską.

Kierunek dalszego rozwoju – drobnica morska kontenerowa

Fracht FWO stawia również na rozwój spedycji morskiej kontenerowej ładunków drobnicowych, gdzie wykorzystuje najbardziej optymalne rozwiązania. Na przykład przy ostatniej dostawie z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów z meblami, ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, specjaliści z Działu Morskiego Fracht FWO zsynchronizowali transport morski z innymi gałęziami transportowymi (kolejową i drogową), tak aby towar dotarł do klienta w jak najkrótszym czasie, w tym przypadku w niecałe dwa tygodnie.
Dynamiczny rozwój usług związanych z transportem morskim kontenerowym różnych grup ładunków wspiera też, uruchomiony w tym roku, nowy oddział Fracht FWO w Szczecinie.

Fracht FWO jest częścią światowej Grupy Fracht, posiadającej ponad 110 oddziałów na wszystkich kontynentach. Firma specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż m.in. energetycznej, automotive, FMCG, farmaceutycznej, in. Operator stale poszerza skalę działalności i dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.