• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Jack-up ze stoczni Crist już na ciężarowcu i w drodze na Ocean Indyjski

29.03.2016 12:57
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Jack-up ze stoczni Crist już na ciężarowcu i w drodze na Ocean Indyjski
Jack-up ze stoczni Crist już na ciężarowcu i w drodze na Ocean Indyjski - GospodarkaMorska.pl

Cztery dni po uroczystym przekazaniu armatorowi  barki Zourite, w poniedziałek (28.03)  na Zatoce Gdańskiej odbyła się operacja jej załadunku na ciężarowiec wpływny ciężarowiec - flo-flo heavy-lift vessel - Hawk. Oprócz barki na pokład Hawka załadowano również barko-ponton NP-440 oraz holownik Sound Supplier.

W tej chwili ciężarowiec przebywa na kocowisku, rozpoczęcie rejsu przewidywane jest na 30 kwietnia. Zourite dotrze do miejsca docelowego w ciągu około dwóch miesięcy. Dodajmy, że ciężarowce wpływne są jednostkami półzanurzalnymi z własnym napędem, statki typu flo - flo. Na pokład najczęściej zabierają ciężkie moduły platform wiertniczych i innych instalacji górnictwa morskiego (offshore), całe platformy półzanurzalne, samopodnośne, statki, okręty, fabryki pływające.

Uroczyste przekazanie armatorowi barki Zourite odbyło się 24 marca w stoczni Crist. Natomiast 27 marca, w niedzielę wieczorem, jednostka opuściła stocznię i wyruszyła w drogę. Barka samopodnośna będzie służyła do budowy drogi wzdłuż francuskiej wyspy La Reunion na Oceanie Indyjskim.

Zadaniem barki o wymiarach 106 na 44 m będzie transportowanie i montaż w dnie morskim elementów, na których ma zostać wsparta droga. Charakterystycznym elementem jednostki są hydrauliczne nogi, które pozwalają jej oprzeć się o morskie dno i unieść 14 m nad powierzchnię wody. Dzięki temu Zourite będzie mogła pracować jak gigantyczny dźwig. Na pokładzie barki Zourite zainstalowana jest podwójna suwnica, której łączny udźwig wynosi 4800 ton. Za pomocą suwnicy przenoszone będą żelbetowe części nawodnych elementów autostrady. Jednym z bardziej istotnych rozwiązań zastosowanych na jednostce jest system dynamicznego pozycjonowania, który umożliwia bardzo precyzyjne ustawienie jednostki nawet na falującej wodzie. System ten ma tak duże znaczenie, ponieważ wszystkie elementy drogi muszą być zainstalowane w odpowiednich miejscach.

Kontrakt na budowę jednostki został podpisany pod koniec roku 2014, a już w lutym 2015 odbyło się cięcie blach, następnie miesiąc później położono stępkę. Na początku marca tego roku barka została wyholowana na próby morskie, podczas których sprawdzono m.in. manewrowość, prędkość i inne parametry techniczne.

Barka Zourite powstała na zamówienie konsorcjum Viaduct du Littoral, którego liderem jest francuska firma VINCI Construction. Jest czwartą barką samopodnośną, zbudowaną w stoczni Crist. Realizacja tego kontraktu umocniła pozycję spółki jako europejskiego lidera w budowie tego rodzaju konstrukcji. Wcześniej stocznia zrealizowała projekty budowy jednostek: Thor, Innovation i Vidar.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.