• <
PZT_1100x200_gif_2020

Estakada przy Terminalu Promowym w Świnoujściu rośnie w ekspresowym tempie

Strona główna Porty, logistyka Estakada przy Terminalu Promowym w Świnoujściu rośnie w ekspresowym tempie
Estakada przy Terminalu Promowym w Świnoujściu rośnie w ekspresowym tempie - GospodarkaMorska.pl
fot. mat. prasowe

ew

03.12.2020 Źródło: mat. prasowe

Budowa estakady nad torami przy Terminalu Promowym w Świnoujściu idzie w iście ekspresowym tempie. Wszystko w ramach inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przystosowującej terminal do obsługi transportu intermodalnego.

Prace idą pełną parą. Zaledwie nieco ponad tydzień temu postawiono pierwsze przęsło, a już widać prawie całą budowlę.

Kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych. Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  - z połączenia dwóch istniejących - stanowisko promowe  o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180T nośności.

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk - Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach "autostrady morskiej" z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.  Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu "reach stacker" usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku. Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 55,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 22645,00 $ tona 4,16% 21 sty
 Cynk 2707,00 $ tona 0,86% 21 sty
 Aluminium 1992,00 $ tona 0,81% 21 sty
 Pallad 2367,50 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 1109,65 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 25,55 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1855,30 $ uncja  0,00% 22:59
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.