Nowy potężny arktyczny lodołamacz, którego budowa ruszy w Rosji w przyszłym roku, nie będzie nazywał się Kamczatka, jak pierwotnie planowano. Putin zatwierdził zmianę jego nazwy na Stalingrad na wniosek gubernatora Wołgogradu.
Arktyka, Sybir, Ural, Yakucja i Czukotka – takie nazwy nosi pięć rosyjskich lodołamaczy projektu 22220. Trzy pierwsze już działają na rosyjskiej Arktyce. Dwa ostatnie są w budowie i mają zostać oddane w 2024 i 2026 roku. W przyszłym roku zgodnie z planem ma ruszyć budowa szóstej jednostki. Pierwotnie miała nosić nazwę Kamczatka, jednak gubernator Wołgogradu Andrei Bochkarew wpadł na inny pomysł. Samorządowiec złożył prezydenta Rosji Władimira Putina wniosek o zmianę nazwy statku na Stalingrad. Według informacji przekazanych przez rządową gazetę Rosyjskaja Gazeta, satrapa przychylił się do prośby.
– Inicjatywa jest ważna dla zachowania pamięci o odwadze obrońców Stalingradu podczas Wielkiej Wojny Ojczyźnianej – argumentował Bochkarew na łamach gazety odnosząc się do kilkumiesięcznej bitwy pod Stalingradem (w latach 60-tych przemianowanego na Wołgograd) podczas II wojny światowej. Zginęło wtedy około 1,9 miliona osób, a sama porażka armii niemieckiej stała się punktem zwrotnym w wojnie.
Jak donoszą rosyjskie media, Putin zmienił także przy okazji plan na nazwę dla następnego lodołamacza, który pierwotnie miał zwać się Sachalin. Obecnie będzie nosił nazwę Leningrad.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów