Duńska firma promowa i logistyczna DFDS zwolni około 650 osób w ciągu najbliższych miesięcy w ramach działań mających na celu dostosowanie się do warunków rynkowych po COVID-19. DFDS zatrudnia obecnie około 8600 osób.
Pandemia ma druzgocący wpływ na sektor transportu pasażerskiego w związku z surowymi ograniczeniami dotyczącymi podróży oraz zagrożeniami dla zdrowia i bezpieczeństwa.
W odpowiedzi na znaczny spadek popytu DFDS zawiesił dwie trasy pasażerskie, aby obniżyć koszty.
Firma stwierdziła, że wolumeny przewozów w drugim kwartale były w większości obszarów powyżej oczekiwań, a spośród 12 promów przewożących ładunki odstawionych w marcu i kwietniu pięć powróciło do służby.
Jedna z tras pasażerskich, Oslo-Frederikshavn-Kopenhaga, została ponownie otwarta 25 czerwca po otwarciu granic między Danią a Norwegią.
Ponowne otwarcie drugiej trasy pasażerskiej Amsterdam-Newcastle i podróż kanałem La Manche jest uzależniona od złagodzenia ograniczeń w Wielkiej Brytanii i UE.
- Nasza pierwsza reakcja na Covid-19 była udana. Podejmujemy teraz dalsze kroki w celu przywrócenia długoterminowego wzrostu i wydajności. Jednocześnie nadal monitorujemy nowe możliwości, które mogą się pojawić – powiedział Torben Carlsen, dyrektor generalny DFDS.
Nowa fala środków mających na celu dostosowanie się do nowych warunków rynkowych obejmie połączenie sprzedaży w branży rozwiązań dla dużych klientów frachtu, obejmujących zarówno operacje promowe, jak i logistyczne, w jednej jednostce w celu zwiększenia sprzedaży.
DFDS powiedział, że jego dział promowy skoncentruje się na świadczeniu usług dla spedytorów i przewoźników oraz że jego terminal portowy i operacje transportowe zostaną zoptymalizowane.
Oczekuje się, że inicjatywy te przyniosą roczne oszczędności w wysokości do 250 milionów DKK (37 milionów USD).
W 2020 roku oczekiwany jest pozytywny wpływ finansowy w wysokości 50–75 mln DKK.
Perspektywy EBITDA przed pozycjami specjalnymi zmniejszono do 2 miliardów DKK (301 milionów USD).
- Niepewność pozostaje wyjątkowo wysoka, szczególnie w przypadku podróży pasażerskich, a to może nadal powodować znaczącą zmianę perspektyw i założeń w drugiej połowie roku - powiedziała firma
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody