Transport intermodalny to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w branży logistycznej. Dlaczego jest on tak ważny z punktu widzenia biznesowego i politycznego? Jaką rolę pełni w Polsce i w naszym regionie, jakie są prognozy dla tej branży? – to niektóre tematy poruszone podczas debaty „Bariery rozwoju transportu intermodalnego”. Eksperci podczas dyskusji zastanawiali się również, jak rozwiązać spór między spedytorami a dostawcami infrastruktury dotyczący kontrowersyjnej opłaty manipulacyjnej pobieranej przez DTC Gdańsk oraz jakie działania w tej kwestii podejmują regulatorzy?
W dyskusji wzięli udział:
Monika Niemiec-Butryn, dyrektor Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Alicja Kozłowska, dyrektor Departamentu Regulacji Rynku w Urzędzie Transportu Kolejowego
Tomasz Bagdziński, dyrektor Departamentu Ochrony Konkurencji, w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta
profesor Andrzej S. Grzelakowski, dziekan Wydziału Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Uniwersytetu Morskiego w Gdyni,
Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
Zapraszamy do oglądania debaty na: http://niedlaoplatydct.pl/
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki