• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Czterech chętnych na terminal zbożowy w Porcie Gdynia

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Czterech chętnych na terminal zbożowy w Porcie Gdynia

Partnerzy portalu

fot. Port Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że wpłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę terminala zbożowego w porcie i realizację operacji przeładunkowych. Swoje propozycje złożyły te same podmioty, które zimą złożyły wstępne oferty.

Najniższą miesięczną sumę przychodu z tytułu stałego czynszu zaproponował aktualny tymczasowy operator terminala zbożowego – firma Mondry, która do przetargu staje w konsorcjum ze spółkami Chemirol i Agrolok – 1 030 538,72, przy czym zaproponował najwyższą stawkę netto za przeładunek 1 tony ładunku – 2,51 zł.

Kolejny oferent, OT Port Gdynia, który w Porcie Gdynia prowadzi także terminal masowy, zaproponował miesięczną wysokość czynszu opiewającą na 1 104 121,43 zł przy stawce netto za przeładunek 2,49 zł za tonę.

Konsorcjum składające się z firm Speed (również operatora terminala masowego w Porcie Gdynia), Astar, NTA i Tridente zaoferowało miesięczną sumę przychodu z czynszu w wysokości 1 125 000,00 zł netto oraz stawkę 2 zł netto za każdą przeładowaną tonę.

Czwartym oferentem jest Szczecin Bulk Terminal, operator terminala masowego w Porcie Szczecin. Spółka stanęła do przetargu wspólnie z firmami doradczymi Tapini i Ribera. Ich oferta to 1 236 646,44 zł netto miesięcznie z tytułu stałego czynszu przy 2,25 zł netto za każdą przeładowaną tonę.

Dodatkowo ZMPG udostępnił informację dotyczącą deklarowanych minimalnych przeładunków rocznych. OT Port Gdańsk zadeklarował 1 500 000 ton, konsorcjum Speed/NTA/Tridente/Astar – 2 000 000 ton, konsorcjum Mondry/Agrolok/Chemirol – 2 101 000 ton, konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera – 2 000 000 zł.

Przetarg na 30-letnią dzierżawę Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia ogłoszono jesienią 2022 roku. Zwycięzca będzie mógł prowadzić operacje w oparciu o nieruchomość przy nabrzeżu Indyjskim i Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Pierwotny termin nadsyłania ofert mijał 1 grudnia, został jednak przesunięty na koniec stycznia 2023. Do Zarządu Morskiego Portu Gdynia dotarły cztery wstępne oferty. Dwaj oferenci złożyli jednak wnioski o przesunięcie terminu składania ofert ostatecznych, do czego Komisja Przetargowa się przychyliła.

W chwili obecnej w ramach dzierżawy tymczasowej przeładunki prowadzi spółka Mondry. Trwają także prace modernizacyjne na nabrzeżu Indyjskim, wykorzystywanym dotychczas do przeładunków zbóż.

Nie wiadomo kiedy nastąpi rozstrzygnięcie konkursu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.