Firma Sea Machines z siedzibą w Bostonie twierdzi, że zebrała 15 milionów dolarów przy znaczącym udziale Huntington Ingalls Industries (HII), czołowego amerykańskiego producenta statków wojskowych.
Założone w 2015 roku Sea Machines stało się wiodącą firmą w Stanach Zjednoczonych w dziedzinie technologii autonomicznych statków i obecnie dostarcza oprogramowanie autonomiczne klientom komercyjnym, rekreacyjnym i rządowym na całym świecie. Ich komercyjna, gotowa technologia może wspierać zdalnie sterowane lub w pełni autonomiczne dowodzenie statkami.
Sea Machines powiedział, że inwestycja jest jedną z największych rund przedsięwzięcia dla firmy zaawansowanej technologicznie obsługującej przemysł morski. Pod koniec 2018 roku firma zebrała 10 milionów dolarów w rundzie finansowania serii A.
Huntington Ingalls określił partnerstwo jako strategiczną inwestycję kapitałową, która pomoże jej rozwinąć się w branży autonomicznych i bezzałogowych systemów morskich.
- Ta inwestycja jest wyrazem naszego zaangażowania w zaawansowane innowacje i kompetencje na rynku systemów bezzałogowych - powiedział Andy Green, wiceprezes wykonawczy i prezes ds. rozwiązań technicznych w HII. - Sea Machines robi znaczące postępy w branży bezzałogowych statków nawodnych (USV). Chcemy inwestować w ich rozwój i nadal tworzyć komplementarne partnerstwa w tej kluczowej dziedzinie.
Autonomiczne systemy Sea Machines pomagają zwiększyć produktywność operacji statków, przyjmując aktywną percepcję i obowiązki nawigacyjne. System Sea Machines pracuje pod dowództwem człowieka, a przejmując długotrwałe i często powtarzalne zadania kontrolne zwiększa przewidywalność i precyzję operacji, jednocześnie zmniejszając ryzyko wypadków - wyjaśnia firma. Technologia umożliwia również nowe możliwości na wodzie, takie jak dowodzenie zdalnymi statkami morskimi z lądu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów