Flota Chipolbroku ponownie się powiększyła. Wczoraj uroczyście nadano imię nowej jednostce armatora: Boym.
MV Boym to nowy statek Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok. Mierzy 199 m długości, 32,26 m szerokości, jego zanurzenie przy pełnym załadunku wynosi 13,5 m. Jednostka ma cztery dźwigi, które mogą w tandemie podnieść ładunek do 300 ton. Powstała w chińskiej stoczni Taizhou Kouan Shipbuilding.
To szósty 62-tysięcznik we flocie armatora wybudowany w najnowszej serii, rozpoczętej w 2021 roku. W barwach Chipolbroku pływają już Taixing, Herbert, Pilecki, Yonxing i Yu An.
Chipolbrok przekazał, że 6 sierpnia w Chinach miała miejsce ceremonia nadania imienia jednostce. Uczestniczył w niej Pan Jakub Kumoch, ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Chinach. Statek oficjalnie nazwano MV Boym od nazwiska Michała Piotra Boyma, siedemnastowiecznego jezuity i misjonarza chrześcijańskiego, określonego jako jedna z osób, które budowały most porozumienia między cywilizacjami Dalekiego Wschodu i Zachodu. Matką chrzestną statku została Pani Kalina Klejbor, wieloletnia pracownica Chipolbroku zarówno w biurze w Gdyni jak i Szanghaju.
MV Boym to wielozadaniowy statek przystosowany do ładunków ciężkich,
projektowych oraz sypkich. Jest wyposażony w pięć dużych ładowni z
międzypokładami. Ich pokrywy tworzą powierzchnię
odpowiadającą 12 boiskom do koszykówki.
W pierwszym rejsie Boym popłynie do Australii. Przetransportuje tam z Chin komponenty sześciu wież wiatrowych oraz transformatory.
Dostarczony statek wpisuje się w program rozbudowy nowoczesnej floty Chipolbroku, pozwalającej na wykonywanie szeregu zadań transportowych na głównych trasach Azja - Europa, Azja - Australia, Azja - Ameryka Północna i Południowa oraz umacnianiu pozycji firmy na rynku globalnych przewozów ciężkiego sprzętu oraz ładunków projektowych w tym elementy farm wiatrowych, magazynów energii, elementów elektrowni gazowych i innych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów