Chiński, samodzielnie opracowany zdalnie sterowany statek głębinowy (ROV) Haiqin, przetestowano w miniony weekend w głębinach Morza Południowochińskiego. Pobrał próbki z głębokości ponad 4 km.
Jednostkę głębinową przygotowano z myślą o docelowej głębokości pracy do 6000 metrów. Dron waży 3,6 tony. W sobotę i niedzielę odbył on pierwszą tak zaawansowaną misję badawczą na Morzu Południowochińskim, osiągając głębokość 4140 metrów podczas nocnych prób morskich. Jednostka była obsługiwana z pokładu statku badawczego Zhong Shan Da Xue należącego do Uniwersytetu Sun Yat-sen.
Wyposażony w kamery wysokiej rozdzielczości, ramiona robotyczne, systemy sonarowe i czujniki, pojazd ROV zaprezentował takie możliwości, jak automatyczna kontrola kierunku i precyzyjne zawiśnięcie nad badanym obiektem. W trakcie misji ROV „Haiqin” zebrał próbki osadów dennych oraz materiału biologicznego, które przekazano do dalszych analiz na jednostce wsparcia.
Operacja ta była równolegle koordynowana z pełnooceanicznym autonomicznym i zdalnie sterowanym pojazdem Haidou-1, co — wg organizatorów — stanowi pierwszy przypadek jednoczesnych, zintegrowanych prac naukowych dwóch różnych typów bezzałogowych pojazdów głębinowych z pokładu jednego statku badawczego. Działające wspólnie jednostki mogą dokładnie mapować dno morskie tworząc jego mapy 3d, a także badać morfologię dna morskiego oraz ekosystemy morskie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów