• <

APM Terminals przyznaje kontrakt na rozbudowę terminalu Maasvlakte II firmie CareGo

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski APM Terminals przyznaje kontrakt na rozbudowę terminalu Maasvlakte II firmie CareGo
Fot. APM Terminals

Kontrakt na roboty budowlane i elektryfikację rozbudowy terminalu kontenerowego APM Terminals Maasvlakte II (MVII) w Rotterdamie w Holandii został przyznany CareGo, konsorcjum składającemu się z ABB, Dura Vermeer i GMB. Rozbudowa obejmie plac kontenerowy o powierzchni 51 hektarów. Podwoi to przepustowość terminalu, czyniąc go jednym z najbardziej zaawansowanych, w pełni zautomatyzowanych terminali na świecie.

Na 51 hektarach znajdzie się 31 dodatkowych bloków placowych, obszar nabrzeża, obszary dla ciężarówek i kolei oraz powiązana infrastruktura. Władze portu w Rotterdamie zbudowały już 1000 metrów nowego nabrzeża głębinowego na potrzeby rozbudowy obiektu. Szczegóły finansowe zamówienia nie zostały ujawnione.

Partnerzy konsorcjum, lider technologiczny ABB oraz holenderskie firmy budowlane Dura Vermeer i GMB, zostali wybrani ze względu na ich doświadczenie w budowie i elektryfikacji terminali kontenerowych oraz wcześniejsze doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań dla APM Terminals. ABB zapewni elektryfikację terminalu z prefabrykowanymi podstacjami i centrami danych, oświetleniem terminalu, siecią światłowodową oraz zasilaniem dźwigów i rafatorów. Dura Vermeer i GMB dostarczą prace budowlane na całym terenie, w tym chodniki, fundamenty betonowe, tory dźwigowe, regały chłodnicze, ogrodzenie i rozbudowę terminalu kolejowego.

- Budowa w pełni zautomatyzowanego terminalu kontenerowego tej wielkości w tak krótkim czasie to trudne, ale i wspaniałe zadanie. Wraz z APM Terminals MVII udowodniliśmy, że potrafimy to zrobić. Nowy terminal jest zarówno wysoce zrównoważony, jak i innowacyjny. Firmy uczestniczące w konsorcjum budowlanym rozpoznają się w tym przyszłościowym podejściu, dzięki czemu doskonale nadają się do tego wymagającego projektu - powiedział Sander Lindemans, Dyrektor Projektu, CareGo.

- Ponieważ terminale kontenerowe stają się w pełni zelektryfikowane, potrzeba odpornej infrastruktury energetycznej staje się jeszcze ważniejsza. Dzięki naszemu solidnemu doświadczeniu w dostarczaniu rozwiązań automatyki do terminali kontenerowych i rozległej wiedzy w zakresie projektowania i budowy niezawodnych mikrosieci, jesteśmy dobrze przygotowani do wspierania tego rozwoju - powiedziała Clara Holmgren, Business Line Manager, Ports w ABB Marine & Ports.

APM Terminals MVII stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych, w pełni zautomatyzowanych terminali na świecie, przystosowanym do załadunku i rozładunku największych kontenerowców na świecie. Dzięki w pełni bezpiecznym zautomatyzowanym obszarom oddzielającym człowieka od maszyny, będzie on również jednym z najbezpieczniejszych. Dzięki swojej konstrukcji i płynnemu przejściu z morza na ląd, terminal jest w stanie zagwarantować wysoce niezawodną obsługę.

Dedykowany obszar z sześcioma suwnicami barek i w pełni zintegrowany terminal kolejowy zapewniają płynny załadunek i rozładunek kontenerów do i z głębi lądu. Terminal kolejowy bezpośrednio łączy port w Rotterdamie z niemiecką siecią kolejową na granicy holendersko-niemieckiej. APM Terminals MVII to w pełni zelektryfikowany terminal kontenerowy zasilany odnawialną energią elektryczną z energooszczędnymi budynkami i terenami. 

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.