Kontrakt na roboty budowlane i elektryfikację rozbudowy terminalu kontenerowego APM Terminals Maasvlakte II (MVII) w Rotterdamie w Holandii został przyznany CareGo, konsorcjum składającemu się z ABB, Dura Vermeer i GMB. Rozbudowa obejmie plac kontenerowy o powierzchni 51 hektarów. Podwoi to przepustowość terminalu, czyniąc go jednym z najbardziej zaawansowanych, w pełni zautomatyzowanych terminali na świecie.
Na 51 hektarach znajdzie się 31 dodatkowych bloków placowych, obszar nabrzeża, obszary dla ciężarówek i kolei oraz powiązana infrastruktura. Władze portu w Rotterdamie zbudowały już 1000 metrów nowego nabrzeża głębinowego na potrzeby rozbudowy obiektu. Szczegóły finansowe zamówienia nie zostały ujawnione.
Partnerzy konsorcjum, lider technologiczny ABB oraz holenderskie firmy budowlane Dura Vermeer i GMB, zostali wybrani ze względu na ich doświadczenie w budowie i elektryfikacji terminali kontenerowych oraz wcześniejsze doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań dla APM Terminals. ABB zapewni elektryfikację terminalu z prefabrykowanymi podstacjami i centrami danych, oświetleniem terminalu, siecią światłowodową oraz zasilaniem dźwigów i rafatorów. Dura Vermeer i GMB dostarczą prace budowlane na całym terenie, w tym chodniki, fundamenty betonowe, tory dźwigowe, regały chłodnicze, ogrodzenie i rozbudowę terminalu kolejowego.
- Budowa w pełni zautomatyzowanego terminalu kontenerowego tej wielkości w tak krótkim czasie to trudne, ale i wspaniałe zadanie. Wraz z APM Terminals MVII udowodniliśmy, że potrafimy to zrobić. Nowy terminal jest zarówno wysoce zrównoważony, jak i innowacyjny. Firmy uczestniczące w konsorcjum budowlanym rozpoznają się w tym przyszłościowym podejściu, dzięki czemu doskonale nadają się do tego wymagającego projektu - powiedział Sander Lindemans, Dyrektor Projektu, CareGo.
- Ponieważ terminale kontenerowe stają się w pełni zelektryfikowane, potrzeba odpornej infrastruktury energetycznej staje się jeszcze ważniejsza. Dzięki naszemu solidnemu doświadczeniu w dostarczaniu rozwiązań automatyki do terminali kontenerowych i rozległej wiedzy w zakresie projektowania i budowy niezawodnych mikrosieci, jesteśmy dobrze przygotowani do wspierania tego rozwoju - powiedziała Clara Holmgren, Business Line Manager, Ports w ABB Marine & Ports.
APM Terminals MVII stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych, w pełni zautomatyzowanych terminali na świecie, przystosowanym do załadunku i rozładunku największych kontenerowców na świecie. Dzięki w pełni bezpiecznym zautomatyzowanym obszarom oddzielającym człowieka od maszyny, będzie on również jednym z najbezpieczniejszych. Dzięki swojej konstrukcji i płynnemu przejściu z morza na ląd, terminal jest w stanie zagwarantować wysoce niezawodną obsługę.
Dedykowany obszar z sześcioma suwnicami barek i w pełni zintegrowany terminal kolejowy zapewniają płynny załadunek i rozładunek kontenerów do i z głębi lądu. Terminal kolejowy bezpośrednio łączy port w Rotterdamie z niemiecką siecią kolejową na granicy holendersko-niemieckiej. APM Terminals MVII to w pełni zelektryfikowany terminal kontenerowy zasilany odnawialną energią elektryczną z energooszczędnymi budynkami i terenami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął