Wypadek promu Princess Benedikte w Gdańskiej Stoczni Remontowej ograniczy liczbę przewozów na trasie Rodbyhavn-Puttgarden. Statki będą odpływały tylko co 40 minut.
Przyczyną zwarcia oraz zadymienia dokowanego statku Princessa Benedikte było jego przechylenie. W konsekwencji na pokładzie jednostki wybuchł niewielki pożar, który bardzo szybko udało się opanować, tym samym uniemożliwiając jego rozprzestrzenianie się. W wypadku nikt nie ucierpiał. Nie są również znane straty wczorajszego incydentu. Teraz zdarzeniu przyjrzy się specjalna komisja powołana przez zarząd Stoczni.
Princess Benedikte, należący do armatora Scandlines obsługuje trasę Rodbyhavn-Puttgarden. W zeszłym roku jednostka o długości 142m oraz szerokości 25,4m została wyróżniona nagrodą Ship Efficiency Award 2014 w kategorii Inicjatywa Roku. Scandlines i Corvus Energy, kanadyjska firma zajmująca się produkcją akumulatorów, zostali nagrodzeni za modernizację promu, który został wyposażony w przyjazny środowisku system hybrydowy. Teraz armator zastanawia się nad znalezieniem zastępstwa dla Princess Benedikte, jeżeli prom nie będzie gotowy do Wielkanocy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza