Paweł Kuś
Europejski armator ro-ro, United European Car Carriers (UECC), zwodował nowy statek dual-fuel z napędem LNG o nazwie TBN Auto Eco. To pierwsza taka jednostka na świecie do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Teraz statek przejdzie próby morskie i gazowe. W ich czasie sprawdzone będzie działanie napędu dual-fuel oraz samego napędu LNG. TBN Auto Eco został zbudowany w chińskiej stoczni Nacks. Jego konstrukcja trwała od marca 2014 roku.
Jednostka trafi w ręce armatora 29 września tego roku, a kolejny podobny statek ma zostać ukończony w drugiej połowie 2016 roku.
TBN Auto Eco może pochwalić się długością 181 metrów i szerokością 30 metrów oraz klasą ie 1A super. Pomieści się na niej 3,8 tys. samochodów, które będą przewożone głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru