PMK
Niemcy stały się najnowszym członkiem traktatu Międzynarodowej Organizacji Morskiej w sprawie bezpiecznego i ekologicznego złomowania statków. Traktat jest nazywany inaczej Konwencją Hong Kong.
Niemcy stały się tym samym trzynastym państwem członkowskim, które podpisało, ratyfikowało lub przystąpiło do konwencji, która jeszcze nie weszła w życie.
Przyjęta w 2009 roku Konwencja z Hongkongu obejmuje projektowanie, budowę, eksploatację i konserwację statków oraz ich przygotowanie do recyklingu statków w celu ułatwienia bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska złomowania jednostek wycofanych z eksploatacji.
Zgodnie z traktatem statki wysyłane do recyklingu są zobowiązane do posiadania wypisu materiałów niebezpiecznych, specyficznych dla każdej jednostki. Stocznie złomujące są zobowiązane do dostarczenia „Planu recyklingu statku”, określającego sposób, w jaki każdy statek zostanie poddany recyklingowi.
Niemiecki dyrektor generalny dróg wodnych i żeglugi w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, Reinhard Klingen, spotkał się w tym tygodniu z sekretarzem generalnym IMO, Kitackiem Limem, w celu oficjalnego ratyfikowania traktatu.
Konwencja z Hongkongu wejdzie w życie dopiero po 24 miesiącach od momentu jej ratyfikacji przez 15 państw reprezentujących nie mniej niż 40% tonażu światowej floty i łączną maksymalną roczną wielkość recyklingu statków nie mniejszą niż 3 procent ich łącznego tonażu.
Trzynaście państw, które obecnie ratyfikowały konwencję z Hongkongu stanowi 29,42% światowego tonażu statków handlowych. Mimo że konwencja z Hongkongu nie weszła jeszcze w życie, już teraz stanowi siłę napędową dla stoczni złomowych w celu modernizacji swoich obiektów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth