PMK
Według nowych danych opublikowanych przez NGO Shipbreaking Platform, w 2019 roku sprzedano na złom 674 oceanicznych statków handlowych i jednostek morskich.
Spośród tych statków 469 dużych tankowców, masowców, pływających platform, statków towarowych i pasażerskich trafiło do zakładów na trzech plażach w Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, co stanowi prawie 90% tonażu brutto zlikwidowanego na całym świecie.
- Bangladesz pozostaje ulubionym wysypiskiem obciążonych toksynami statków wycofanych z eksploatacji. Istnieje szeroka wiedza na temat nieodwracalnych szkód spowodowanych przez brudne i niebezpieczne praktyki w plażowych stoczniach. Zysk pozostaje jednak jedynym decydującym czynnikiem dla większości właścicieli statków sprzedających swoje statki na złom - Ingvild Jenssen, założyciel i dyrektor NGO Shipbreaking Platform.
W ubiegłym roku co najmniej 26 pracowników straciło życie w czasie złomowania statków. Platforma odnotowała wypadki, w których zginęło 24 pracowników na plaży Chattogram, co czyni 2019 rok najgorszym rokiem dla stoczni Bangladeszu pod względem ofiar śmiertelnych od 2010 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza