W mijający weekend, 7 marca, odbyło się uroczyste wodowanie największego na świecie wielozadaniowego kablowca, o nazwie Isaac Newton. Okręt wybudowano dla belgijskiego armatora, grupy Jan de Nul. Uroczystość miała miejsce w chorwackiej stoczni Uljanik Brodogradiliste.
Oprócz instalowania kabli podwodnych okręt będzie wykorzystywany także do budowania transzei podmorskich, obsługi offshore oraz jako podsypkowiec. Statek ma ułatwić armatorowi zapewnienie kompleksowych usług dla swoich klientów, którzy często z oszczędności wymagają, aby obsługiwał ich tylko jeden okręt.
Isaac Newton będzie w stanie kłaść w jednej długości kable o wadze aż do 10 tys. ton. Żaden inny statek na świecie nie jest pod tym względem tak wydajny. Okręt w swój pierwszy rejs ma wyruszyć w sierpniu tego roku.
Na tym jednak grupa Jan de Nul nie zamierza poprzestać. W chorwackiej stoczni zamówiono kolejną budowę – tym razem największej na świecie pogłębiarki. Okręt został zaprojektowany przez biuro belgijskiego armatora. Zainstalowana moc w okręcie ma wynosić powyżej 40 tys. kW, czyli o połowę więcej niż największa obecnie pogłębiarka, także należąca do Belgów. Wysoka moc głowicy (8,5 tys. kW) oraz duża masa wysięgnika (2000 ton) ma zapewnić, że okręt poradzi sobie z pogłębianiem nawet najtwardszych skał.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza