Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i Mitsui O.S.K. Line (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na drugą bunkierkę LNG.
Jednostka zostanie zbudowana przez chińską stocznię Hudong-Zhonghua Shipbuilding i będzie miał pojemność 18 600 m³. Po dostarczeniu w 2021 roku zostanie umieszczona w
porcie Marsylia-Fos. Będzie obsługiwać m.in jednostki CMA CMG kursujące między portami śródziemnomorskimi i azjatyckimi.
Jednostka będzie miała około 135 metrów długości. Wyposażona zostanie w membranowy system ograniczający Mark III dostarczony przez francuską firmę GTT. Zaprojektowano ją w celu dostarczania bunkra LNG w regionie Morza Śródziemnego dla szerokiej gamy jednostek: kontenerowców, tankowców, promów i dużych statków wycieczkowych. Będzie eksploatowana pod banderą francuską przez MOL wspólnie z GAZOCEAN.
Jest to druga tego typu jednostka LNG skonstruowana przez Total Marine Fuels Global Solutions Pierwsza jednostka bunkrująca LNG została dostarczona w zeszłym miesiącu do Szanghaju i jest największą tego typu bunkierką na świecie. Druga jednostka MOL umożliwi dostarczenie gazu ciekłego nawet do kontenerów typu 23000 TEU.
W ostatnich latach rola LNG ogromnie się zmieniła. Paliwo służy jako źródło czystej energii i spodziewa się, że jego wykorzystanie będzie szersze, a znaczenie w przyszłości znacznie wzrośnie.
LNG Total podpisało z CMA CGM umowę na dostawę około 270 000 ton LNG rocznie w ciągu dziesięciu lat. Dwie ogromne bunkierki będą mogły sprostać temu zadaniu.