• <
nauta_2024

Knud E. Hansen zaprojektuje hybrydowe statki ro-ro dla Finnlines

PMK

28.04.2019 16:11 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Knud E. Hansen zaprojektuje hybrydowe statki ro-ro dla Finnlines

Partnerzy portalu

Knud E. Hansen zaprojektuje hybrydowe statki ro-ro dla Finnlines - GospodarkaMorska.pl

Duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen podpisało kontrakt ze stocznią Nanjing Jinling Shipyard na dostarczenie projektu dla trzech jednostek ro-ro dla armatora Finnlines.

Statki mają spełniać wymogi najwyższe klasy lodowej, 1A Super, i będą wyposażone w hybrydowy napęd elektryczny, który zmniejszy emisję jednostek do zera podczas pobytu w portach.

Statki będą zaprojektowane z tym samym kadłubem jak promy Grimaldi Green piątej generacji, ale Knud E. Hansen trochę zmieni projekt, by dostosować statki do wożenia ciężkiego cargo w zimnym klimacie.

Jednostki, które zostaną dostarczone w 2021 roku, będą miały długość 238 metrów i szerokość 34 metrów. Statki będą korzystać z energii elektrycznej w porcie dzięki dużym bateriom litowym, gwarantującym zerową emisję podczas postoju. Baterie będą ładowane podczas nawigacji przez generatory wałowy. Zostaną również wyposażone w system zmniejszający opór kadłuba, wykorzystując cienką warstwę pęcherzyków poniżej kilu.

Z 80-letnim doświadczeniem w projektowaniu statków i jachtów, Knud E. Hansen zatrudnia ponad 90 projektantów i inżynierów morskich w Danii, Australii, Kanadzie, na Wyspach Owczych, w Grecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.