PMK
Duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen podpisało kontrakt ze stocznią Nanjing Jinling Shipyard na dostarczenie projektu dla trzech jednostek ro-ro dla armatora Finnlines.
Statki mają spełniać wymogi najwyższe klasy lodowej, 1A Super, i będą wyposażone w hybrydowy napęd elektryczny, który zmniejszy emisję jednostek do zera podczas pobytu w portach.
Statki będą zaprojektowane z tym samym kadłubem jak promy Grimaldi Green piątej generacji, ale Knud E. Hansen trochę zmieni projekt, by dostosować statki do wożenia ciężkiego cargo w zimnym klimacie.
Jednostki, które zostaną dostarczone w 2021 roku, będą miały długość 238 metrów i szerokość 34 metrów. Statki będą korzystać z energii elektrycznej w porcie dzięki dużym bateriom litowym, gwarantującym zerową emisję podczas postoju. Baterie będą ładowane podczas nawigacji przez generatory wałowy. Zostaną również wyposażone w system zmniejszający opór kadłuba, wykorzystując cienką warstwę pęcherzyków poniżej kilu.
Z 80-letnim doświadczeniem w projektowaniu statków i jachtów, Knud E. Hansen zatrudnia ponad 90 projektantów i inżynierów morskich w Danii, Australii, Kanadzie, na Wyspach Owczych, w Grecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza