PMK
Japońskie przedsiębiorstwa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Tohoku Electric Power zamierzają przyśpieszyć prace nad projektem Wind Challenger, którego celem jest instalacje pierwszego na świecie systemu twardych żagli na masowcu do przewozu węgla.
Decyzja zapadła po tym, jak niedawno potwierdzono, że statek wyposażony w Wind Challenger będzie dopuszczony w obiektach portowych węglowych elektrowni cieplnych należących do Tohoku Electric.
Obie firmy planują zweryfikować wpływ systemu na operację rozładunku węgla, redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) podczas pracy statku oraz inne czynniki. Japończycy zamierzają już w 2022 roku zakończyć budowę pierwszy na świecie statku wyposażonego w Wind Challenger.
Wind Challenger to teleskopowy twardy żagiel, który przekształca energię wiatru w siłę napędową. Jak wyjaśniono, instalacja systemu na statkach handlowych może potencjalnie znacznie zmniejszyć zużycie paliwa, co z kolei zmniejsza wpływ eksploatacji statku na środowisko przy jednoczesnej poprawie wydajności ekonomicznej.
Wcześniej Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem. Projekt Wind Challenger rozpoczął się w 2009 roku, od wspólnego projektu badawczego przemysłowo-akademickiego prowadzonego przez Uniwersytet Tokijski.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries