PMK
Ciężarowiec samopodnośny Innovation opuścił zakład Damen Verolme w Rotterdamie. Jednostka zakończyła szeroko zakrojony remont, który obejmował odnowę sekcji rufowych oraz przeróbkę silników. Warto przypomnieć, że statek powstał w polskiej stoczni CRIST.
Innovation mierzy 147,5 metra długości i działa na elektrycznym systemie podnośnika zębatkowego. Statek wspiera budowę offshore poprzez montaż fundamentów i ma niezrównane osiągnięcia w branży morskiej energetyki wiatrowej, pracując na wielu farmach wiatrowych w całej Europie.
Najważniejszą częścią remontu była modyfikacja i ponowna instalacja tylnych boków rufy, każdego o długości 89 metrów. Po zanurzeniu statku na sucho usunięto oba boki rufy i na nabrzeżu umieszczono dwie nowe środkowe sekcje, a odnowione boki ostatecznie złożono z trzech części.
Dodatkowo wszystkie 48 skrzyń biegów usunięto ze statku, odnowiono w warsztacie stoczniowym i ponownie zainstalowano. Ogólne prace konserwacyjne zakończyły remont, który obejmował konserwację butów Spudcan, wymianę jednego rufowego steru strumieniowego, drobne naprawy stali i instalację nowego chwytaka do pali.
Biorąc pod uwagę szeroki zakres konserwacji statku, kierownik projektu Rene van der Meulen był szczęśliwy, że wszystkie prace zostały ukończone zgodnie z harmonogramem.
- To było prawdziwe wyzwanie dla naszej stoczni pod wieloma względami - powiedział Rene. - Dzięki dobrej współpracy z klientem i wsparciu ciężko pracującego zespołu projektowego, byliśmy w stanie ponownie dostarczyć statek na czas - dodał.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth