ew
Francuska stocznia Chantiers de l’Atlantique i spółka Konecranes podpisały umowę na dostawę gigantycznej suwnicy bramowej Konecranes Goliath. Będzie ona przeznaczona do obsługi dużych bloków i sekcji okrętowych przenoszonych nad suchym dokiem i wejdzie do eksploatacji wiosną 2022 roku.
Suwnica Goliath będzie miała udźwig 1050 ton, rozpiętość torów 130 m i wysokość 81 m pod dźwigarem głównym. Ma zostać w całości wyprodukowana w Europie przez Konecranes. Montaż dźwigu na miejscu i prace montażowe zostaną wykonane we współpracy między stocznią a Konecranes.
Jak komentuje Lasse Merenheimo, dyrektor działu dźwignic w Konecranes: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy to zamówienie od Chantiers de l'Atlantique, jednej z największych stoczni na świecie. Po wejściu do eksploatacji, Goliath będzie wykonywał podniesienia gigantycznych, ciężkich obiektów z zachowaniem precyzji i niezawodoności, co jest niezwykle potrzebne Chantiers de l'Atlantique. Jesteśmy dumni, że Konecranes pomoże tejj stoczni budować przez wiele lat piękne, ultranowoczesne statki".
Bertrand Paquet, wiceprezes ds. zakupów w Chantiers de l'Atlantique, dodaje: "Zamówienie złożone w Konecranes jest częścią ambitnego planu inwestycyjnego Chantiers de l'Atlantique. Nowy żuraw typu Goliath, o wysokości o dziesięć metrów wyższej niż w przypadku największej suwnicy bramowej w naszej stoczni, pozwoli nam podnieść i zamontować wszystkie części nadbudówek dużych statków, jakie planujemy zbudować w najbliższych latach".
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza