Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Setkom wolontariuszy udało się w czwartek uwolnić ponad 100 grindwali, które ugrzęzły na plaży w pobliżu miasta Dunsborough na południowym zachodzie Australii. Części zwierząt nie zdołano uratować - przekazał jeden z uczestników akcji.
Nietoksyczną i skuteczną metodę oczyszczania wód morskich po wyciekach ropy naftowej opracował międzynarodowy zespół naukowców. Badacze wykorzystali naturalny korek, który poddano obróbce laserowej.
Zespół ds. zaawansowanej inżynierii w Torqeedo wykorzystuje alternatywne materiały w celu zmniejszenia wpływu produktów firmy na środowisko. W tym celu firma chce wykorzystać tworzywa sztuczne wydobyte z oceanów pod kątem recyklingu i produkcji swoich materiałów. W ten sposób firma chce ograniczyć zanieczyszczenie wód i zużycie surowców przy produkcji swoich komponentów.
Cruise Baltic, organizacja skupiająca porty Morza Bałtyckiego, przyjęła strategię rozwoju instalacji zasilania statków pasażerskich z instalacji nabrzeżowych. Rok temu Cruise Baltic był gospodarzem Sustainable Cruising Conference. 19 operatorów statków wycieczkowych podpisało w Kopenhadze Memorandum of Understanding zobowiązując się do korzystania z zasilania energią elektryczną z lądu.
Na dnie oceanu może zalegać aż 11 milionów ton zanieczyszczeń tworzywami sztucznymi - oszacowali naukowcy z Australii i Kanady. Co minutę trafia do niego tyle plastiku, ile mieści jedna śmieciarka.
Powodem problemów z zasilaniem na kontenerowcu Dali, co doprowadziło do kolizji z mostem w Baltimore, może być zanieczyszczenie paliwa na statku. To jedna z teorii, która będzie badana przez śledczych.
Niedawno w Tokio spotkali się eksperci i debatowali nad eliminowaniem zanieczyszczenia morza odpadami chemicznymi. Celem konferencji było zebranie najnowszych informacji, podniesienie świadomości i ustalenie zaleceń politycznych mających na celu poprawę jakości wiedzy o zatrutych oceanach i danych dotyczących zanieczyszczeń chemicznych.
Statek ostrzelany 18 lutego przez Huti, porzucony przez załogę, wciąż dryfuje na Morzu Czerwonym. Znajdujący się na jego pokładzie ładunek 22 000 ton nawozu stanowi poważne zagrożenie ekologiczne dla akwenu.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
W Niemczech ochrzczono nową korwetę, FGS Karlsruhe