• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Zambia. Hydrolodzy: historycznie niski poziom wody w zaporze Kariba doprowadził do serii trzęsień ziemi

Siedem razy w grudniu zatrzęsła się ziemia w bezpośredniej okolicy największego na świecie sztucznego jeziora Kariba, na którym wybudowano tamę i elektrownię dostarczającą prąd do Zambii i Zimbabwe. Wstrząsy spowodował najniższy w historii zapory poziom wody - twierdzą zambijscy hydrolodzy.

28.12.2024, 13:57
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Norweski wycieczkowiec dostał zgodę na wejście do portu. Istniało podejrzenie epidemii cholery

Norweski wycieczkowiec firmy Norwegian Cruise Line, zawrócony z Port Louis na Mauritiusie w poniedziałek z powodu podejrzenia wybuchu epidemii cholery na statku, dostał zgodę na wejście do portu – podało BBC.

26.02.2024, 21:33
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 2]

W niniejszym opracowaniu, kontynuujemy nasze rozważania prawne dotyczące instytucji kontraktowej „liquidated damage” (kary umowne) w systemie prawa angielskiego.

16.12.2021, 21:38

Kolejne przejęcia i strategiczne inwestycje - CEVA Logistics przedstawia plany ekspansji w Afryce

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozpoczął realizację planu dynamicznej ekspansji w Afryce. Dzięki kolejnym przejęciom, strategicznym inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje firma chce stać się wiodącym graczem na całym afrykańskim rynku usług logistycznych.

24.06.2020, 13:01
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Wody Polskie: W Wiśle doszło do katastrofy na sporą skalę

Doszło do katastrofy na sporą skalę i nakładają się na to specyficzne warunki pogodowe, wysoka temperatura i bardzo niski poziom wody w Wiśle, przez co stężenie ścieków jest wysokie - poinformowała Joanna Kopczyńska, zastępca prezesa Wód Polskich ds. Zarządzania Środowiskiem Wodnym w rozmowie z TVP Info.

29.08.2019, 12:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Reguły Hamburskie. Dlaczego nie zyskały aprobaty państw „wielkich bander”?

We wcześniejszych artykułach (Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim; Reguły Rotterdamskie. Czy są w stanie zastąpić Reguły Hasko–Visbijskie?) przybliżyliśmy charakterystykę Reguł Hasko-Visbijskich (w skrócie: RHV) - swoistego fundamentu regulacji przewozu ładunku morzem, oraz ostatniego dzieła legislacji morskiej w tym zakresie - Reguł Rotterdamskich. W niniejszym tytule uwaga zostanie poświęcona konwencji o przewozie towarów morzem, która zdobyła jednak najmniejsze uznanie wśród państw floty handlowej

10.07.2019, 00:03
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

„Nature”: Już tylko jedna trzecia najdłuższych rzek na świecie nie została przekształcona przez człowieka i płynie swobodnie

Pierwsze na świecie badanie lokalizacji i liczby swobodnie płynących na naszej planecie rzek nie przegrodzonych zaporami i o nieuregulowanym biegu, wskazuje na silną degradację ekosystemów rzecznych.

23.05.2019, 04:16
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Grupa Fracht przejęła belgijskiego operatora logistycznego wzmacniając swoją sieć w Afryce

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, przejęła belgijską firmę logistyczną – Polytra, specjalizującą się w obsłudze rynku afrykańskiego. Dzięki temu sieć oddziałów Fracht AG na świecie powiększyła się o takie kraje jak Kongo, Tanzania, Zambia oraz RPA. W wyniku przejęcia, Grupa Fracht zyskała również biuro w porcie w Antwerpii, który jest jednym z największych na świecie centrów kontenerowych i największym w Europie miejscem obsługi ładunków typu break-bulk.

19.07.2018, 12:44
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.