Siedem razy w grudniu zatrzęsła się ziemia w bezpośredniej okolicy największego na świecie sztucznego jeziora Kariba, na którym wybudowano tamę i elektrownię dostarczającą prąd do Zambii i Zimbabwe. Wstrząsy spowodował najniższy w historii zapory poziom wody - twierdzą zambijscy hydrolodzy.
Norweski wycieczkowiec firmy Norwegian Cruise Line, zawrócony z Port Louis na Mauritiusie w poniedziałek z powodu podejrzenia wybuchu epidemii cholery na statku, dostał zgodę na wejście do portu – podało BBC.
W niniejszym opracowaniu, kontynuujemy nasze rozważania prawne dotyczące instytucji kontraktowej „liquidated damage” (kary umowne) w systemie prawa angielskiego.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozpoczął realizację planu dynamicznej ekspansji w Afryce. Dzięki kolejnym przejęciom, strategicznym inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje firma chce stać się wiodącym graczem na całym afrykańskim rynku usług logistycznych.
Doszło do katastrofy na sporą skalę i nakładają się na to specyficzne warunki pogodowe, wysoka temperatura i bardzo niski poziom wody w Wiśle, przez co stężenie ścieków jest wysokie - poinformowała Joanna Kopczyńska, zastępca prezesa Wód Polskich ds. Zarządzania Środowiskiem Wodnym w rozmowie z TVP Info.
We wcześniejszych artykułach (Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim; Reguły Rotterdamskie. Czy są w stanie zastąpić Reguły Hasko–Visbijskie?) przybliżyliśmy charakterystykę Reguł Hasko-Visbijskich (w skrócie: RHV) - swoistego fundamentu regulacji przewozu ładunku morzem, oraz ostatniego dzieła legislacji morskiej w tym zakresie - Reguł Rotterdamskich. W niniejszym tytule uwaga zostanie poświęcona konwencji o przewozie towarów morzem, która zdobyła jednak najmniejsze uznanie wśród państw floty handlowej
Pierwsze na świecie badanie lokalizacji i liczby swobodnie płynących na naszej planecie rzek nie przegrodzonych zaporami i o nieuregulowanym biegu, wskazuje na silną degradację ekosystemów rzecznych.
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, przejęła belgijską firmę logistyczną – Polytra, specjalizującą się w obsłudze rynku afrykańskiego. Dzięki temu sieć oddziałów Fracht AG na świecie powiększyła się o takie kraje jak Kongo, Tanzania, Zambia oraz RPA. W wyniku przejęcia, Grupa Fracht zyskała również biuro w porcie w Antwerpii, który jest jednym z największych na świecie centrów kontenerowych i największym w Europie miejscem obsługi ładunków typu break-bulk.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim