Na stronie internetowej Marynarki Wojennej Francji jest sklep z wyborem gadżetów i pamiątek dotyczących formacji. W ostatnim czasie pojawił się wyjątkowy model balistycznego okrętu podwodnego z napędem jądrowym (SSBN) serii typu Triomphant. Co istotne, jest on wykonany z klocków, a powstał we współpracy sił morskich, Naval Group oraz polskiej firmy COBI.
Od marca br. realizowana jest umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla ostatnich 3 km toru wodnego na rzece Elbląg – w tym 1 km, który do Programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” został włączony w 2024 roku.
Na Pomorzu Zachodnim trwają ćwiczenia służb, których celem jest obrona infrastruktury krytycznej. Policja, Straż Graniczna i Żandarmeria Wojskowa przećwiczą m.in. prowadzenie działań bojowych na jednostkach pływających, w obiektach portowych oraz strefach infrastruktury krytycznej.
Wielkoskalowe inwestycje infrastrukturalne – zwłaszcza budowa nowych portów, terminali kontenerowych czy sztucznych nabrzeży – pochłaniają gigantyczne ilości surowców takich jak piasek, żwir i kamień.
Od poniedziałku nie będzie możliwe spacerowanie mieszkańców i turystów po falochronach w Porcie Ustka. Rozpoczyna się ich remont. Obiekty zostaną zamknięte, podobnie jak przylegające do nich plaże na odcinkach 60 m po stronie wschodniej i 100 m po zachodniej – podał ustecki magistrat.
Od poniedziałku na śluzie Nowy Świat na przekopie przez Mierzeję Wiślaną prowadzone będą prace serwisowe. W związku z tym przeprawy dla jednostek będą czasowo zawieszone.
Grecki tankowiec pływający pod banderą Liberii został zatrzymany przez Rosję na jej wodach terytorialnych po wypłynięciu z estońskiego portu nad Morzem Bałtyckim - poinformowało w niedzielę MSZ Estonii. O sprawie powiadomiono sojuszników z NATO - napisał Reuters.
Elbląg wraca na mapę morskiej logistyki, a jednym z motorów tego powrotu jest Venkon – dynamicznie rozwijający się operator portowy z Pomorza, który po sukcesach w Gdańsku wkracza z rozmachem do elbląskiego portu.
Polskie porty – jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do portu w Elblągu. W efekcie ma zostać pogłębione 900 metrów, dzięki czemu poprawi to żeglugę statków na rzece.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?